دمنوش فوق‌العاده افزایش انرژی و ضدافسردگی+طرز تهیه!

faateme1366
به میوه‌ای مقوی برای قلب، ریه ،کلیه و کبد است و از ابتلا به افسردگی بخصوص در زمستان پیشگیری می‌کند. اگر یک روز کاری پراسترس را گذرانده‌اید و احساس می‌کنید در انتهای روز کاملاً انرژی‌تان تحلیل رفته است دمنوش به را امتحان کنید. این نوشیدنی کم‌نظیر با تقویت عملکرد قلب، اکسیژن رسانی به بافت‌ها را افزایش داده و می‌تواند جانشین خوبی برای چای سیاه در روزهای آلوده زمستان باشد.

 دکتر سیده صدیقه یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با فواید بیشمار این دمنوش گفت:«برای تهیه دمنوش به، به 2 عدد به بزرگ و رسیده احتیاج دارید. آن‌ها را پوست گرفته، دانه‌ها را جدا کرده و به صورت قطعات نگینی کوچک خرد کنید. به مدت 3 تا 5 روز آن‌ها را روی یک سینی پهن کرده و اجازه دهید در هوای منزل در جایی که مقداری گرم است، خشک شود. قطعات به خشک شده کرم رنگ هستند. آن‌ها را داخل یک تابه ریخته و با حرارت ملایم اصطلاحاً تفت دهید تا رنگ‌شان طلایی-قهوه‌ای شود و رطوبت خودشان را از دست بدهند. حالا تکه‌های به برای درست کردن دمنوش آماده است». 

این  متخصص طب سنتی ادامه داد: «برای تهیه دمنوش به مقداری از تکه‌های به خشک شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید به مدت 15 تا 18 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.» 

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این چای هم‌رنگ چای سیاه است و می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. می‌توان آن را با نبات میل و اثرات درمانی آن را دو چندان کرد. 

دکتر یوسفی در ادامه شیوه دیگری برای دم کردن به آموزش داد که بیان آن خالی از لطف نیست: برای این منظور به یک قاشق چای‌خوری گل بهار نارنج، یک قاشق چای‌خوری گل محمدی، پنج نخ زعفران و یک قاشق به خشک بو داده شده نیاز دارید.

برای تهیه مواد را با هم مخلوط کرده و درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم به مدت 15 دقیقه در حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

این دمنوش را  تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
علی

علی

1396-04-03 - 08:07 پاسخ

کسایی که افسردگی دارند اکثریت اونها یبوست دارند و میوه به براشون خیلی مضره و یبوست اونها رو تشدید میکنه.