روش کاشت ایمپلنت در افرادی که دندان ندارند

a.mahammadi
عضو هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی گفت: فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده بسیار مراقبت کند و هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و جرم گیری به پزشک خود مراجعه کند.

باقر شهنی زاده دندان‌پزشک عمومی در روش‌های کاشت ایمپلنت گفت : در گذشته برای کاشت ایمپلنت از دندان‌های متحرک استفاده می‌شد به این صورت که دو دندان اطراف تراشیده شده و سپس دندان متحرک به آن ها متصل می‌شد.
وی افزود: این عمل خطر پوسیدگی دندان‌های سالم را پی داشت، اما امروزه با روش های نوین این مشکلات از بین رفته است و برای کاشت ایمپلنت استخوان فک تراشیده می‌شود و دندان جدید توسط پیچ به فک اتصال میابد.
وی در خصوص این روش از کاشت ایمپلنت اظهار کرد: حتی افرادی که هیچ دندانی در دهان ندارند می‌توانند از این روش استفاده کنند به این صورت که برای آن‌ها چند دندان کاشته و سپس بقیه دندان‌ها به صورت متحرک در دهان فرد قرار می‌گیرند و با انجام این کار فرد هیچ مشکلی برای تکلم و غذا خوردن نخواهد داشت.
شهنی زاده افزود: وظیفه دندان پزشک حفظ دندان‌های بیمار است که بوسیله روکش کردن ، جرم گیری و سایر مراقبت‌ها به از بین رفتن دندان‌ها کمک کند و ایمپلنت آخرین راه برای درمان است و باید بدانیم هیچ دندان مصنوعی نمی‌تواند جای دندان طبیعی انسان را بگیرد.
عضو هیأت مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی ادامه داد: فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده بسیار مراقبت کند و هر 6 ماه یکبار برای معاینه و جرم گیری به پزشک خود مراجعه کند تا از بوجود آمدن پوسیدگی و تجمع میکروب‌ها در محل کاشت ایمپلنت جلوگیری به عمل آید.
جای خالی دندان ها را با ایمپلنت پر کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ