انجام ورزش‌های غیرعلمی سبب آسیب به بدن می‌شود

p.soltani
کارشناس پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه انجام ورزش‌های غیرعلمی سبب آسیب به بدن می‌شود، گفت: جهت بهره‌مندی از اثرات ورزش کردن باید آن را به صورت مستمر انجام داد.

حمید مساعدیان با اشاره به ورزش های خوب و موثر برای سلامت افراد، افزود: ورزشی برای یک فرد خوب است که اولا آن ورزش مورد علاقه ی فرد باشد، اگر فردی به ورزشی علاقه ای نداشته باشد قاعدتا استمراری نخواهد داشت و وقتی استمراری نداشته باشد آن ورزش تاثیری بر روی فرد و سلامتی اش نخواهد داشت پس باید اول دنبال ورزشی باشیم که به آن علاقمند باشیم.

وی ادامه داد: ورزشی که انجام می دهیم باید ورزش علمی باشد یعنی براساس علم روز آن ورزش را انجام بدهیم. اگر ورزش براساس جثه و وزن خود یا براساس آن آموزش هایی که می بینیم انجام ندهیم آن ورزش نه تنها فایده ای نخواهد داشت بلکه می تواند مضراتی برای فرد داشته باشد و حتی باعث صدماتی برای فرد بشود.

این کارشناس پزشکی ورزش در شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه یک ورزش خوب ورزشی است که بتواند مستمر باشد، تاکید کرد: یعنی اگر ورزشی را دو روز با شدت بالا شروع کنیم در نهایت با اصرار دوستان تا یک ماه ادامه پیدا کند و بعد از آن رهایش کنیم، آن ورزش نمی تواند آن تاثیری که انتظارش را داریم داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بعضی از افراد در طول هفته نمی توانند ورزش کنند ولی می توانند فعالیت های ورزشی خود را به روز جمعه موکول کنند و یک برنامه 3 ساعت مستمر داشته باشند همچنین ورزش خوب آن است که بتوانید آن را با دوستان و خانواده تان انجام دهید. این انگیزه ها خودش می تواند حتی باعث ارتقا سلامت روانی فرد باشد و در نهایت اینکه اگر ورزش را بتوانید با طبیعت تلفیق کنید علاوه بر تاثیر جسمی، باعث تاثیر روحی و روانی خیلی بهتری می‌شود.

مساعدیان تصریح کرد: در هر صورت هرکسی به فراخور امکانات خود در هر منطقه و محل سکونتی که است باید بهترین حالت را برای خود انتخاب کند تا بتواند از فواید خوب آن برای سلامتی و به نوعی بهترین بیمه سلامتی خود استفاده کند .

وی در پاسخ به این پرسش که برای کسانی که به تازگی می خواهند ورزش را شروع کنند چه توصیه ای دارید ؟ چه ورزش هایی را در چه بازه ی زمانی شروع کنند؟، افزود: توصیه ی من این است که اگر ورزشی را می خواهند شروع کنند ورزش را با یک سطح پایین تری شروع کنند و یک محکی بزنند تا ببینند وضعیت جسمی، وضعیت حد روحی خود نسبت به انتخاب آن فعالیت ورزشی به چه صورت است و سپس آن ورزش را کم کم، شدتش را افزایش بدهد بعضی از افراد اصطلاحا خیلی هیجان زده یا جو زده می شوند و یک ورزش را با یک شدت بالا و هزینه بالا شروع می کنند و بیست روز تا یک ماه ادامه می دهند و بعد از چند جلسه از آن فعالیت ورزشی سر خورده می شوند.

وی در پایان اظهارداشت: در نتیجه ما ورزش را باید براساس توانایی خودمان از یک سطح و حتما با راهنمایی یک مربی خوب شروع کنیم کم کم ادامه بدهیم و حتی ممکن است تا سطح قهرمانی هم بتوانیم آن را ادامه بدهیم به خاطر همین در انتخاب نوع ورزش و سطح آن ورزشی که می خواهیم انجام بدهیم، بسیار باید دقت و سعی کنیم ورزشی را انتخاب کنیم که بتوانیم آن را ادامه بدهیم و روی یک یا دو رشته ورزشی تمرکز کنیم و تلاش نماییم از آن استفاده کنیم و تمام تکنیک ها و آموزش های لازم را ببینیم تا بتوانیم با رعایت اصول علمی بهترین استفاده را از فعالیت های ورزشی ببریم.

منبع: سلامت نیوز

برای سوزاندن کالری این غذاها، چقدر باید ورزش کنیم؟

5 ورزشی که بدنتان را دگرگون و جوان می کنند

دیابتی‌ها باید چقدر ورزش کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ