٧ راه مبارزه با خشکی پوست!

faateme1366
رطوبت پوست شما تا حد زیادی بستگی به رطوبت هوای اطراف شما دارد. در طول فصول سرد که رطوبت کم است و حرارت فضاهای داخلی بالا، خیلی از مردم دچار خشکی و خارش پوست می‌شوند.

 دکتر محمد علی نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو و رئیس انجمن متخصصان پوست و موی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار برای پیشگیری و درمان خشکی پوست به 7 روش موثر اشاره کرد:

١-  حمام باید یک روز درمیان با آب ولرم و کمتر از 15 دقیقه باشد. آب داغ و حمام طولانی باعث از بین رفتن چربی طبیعی روی پوست می‌شود و خشکی پوست را تشدید می‌کند!

٢- به جای صابون از پاک‌کننده‌های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. صابون‌های معطر، دئودورانتی و الکلی پوست را خشک می‌کنند. 

٣- بعد از شستشوی خود در حمام تا هنوز پوست مرطوبی دارید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از هر بار شستشوی دستها هم همین کار را انجام دهید.

٤- برای شستن لباس‌ها از مواد شوینده معطر و نرم کننده‌ها استفاده نکنید. برای شستشوی ظروف هم دستکش به دست کنید.

٥- در فصول سرد از دستگاه بخور استفاده کنید و میزان رطوبت هوا را به کمک رطوبت سنج روی ٦٠درصد تنظیم کنید تا رطوبت سطح پوست شما حفظ شود.

٦ وقتی پوستتان خشک است در حمام از وسایلی مانند لیف، برس یا کیسه که باعث آسیب رسیدن به پوست شما می‌شود استفاده نکنید! لایه‌برداری دو بار در هفته کافی است!

٧ – تا جای ممکن پوستتان را نخارانید. خاراندن زیاد سبب تشدید خشکی پوست و بروز جراحت و عفونت ثانویه می‌شود. بجای این کار پوستتان را چرب و مرطوب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ