در بهار چه بخوریم تا کمتر مریض شویم؟!

faateme1366
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: تدبیر مناسب برای پیشگیری از بیماری در فصل بهار، کاهش مقدار غذا و استفاده از غذاهایی است که در فرهنگ عمومی به آنها شوربا یا اوماج می‌گویند.

محمد انصاری‌پور درباره تدابیر لازم برای فصل بهار اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان، اشتها به غذا بیشتر می‌شود و معمولاً غذاهای غلیظ‌تر مثل گوشتها مصرف می‌شوند, فضولات و سموم بیشتری هم در بدن تولید و انباشته می‌شود.

وی افزود: با آغاز فصل بهار این مواد تمایل به حضور در خون و مجاری بدن دارند که اگر تدبیری برای آنها اندیشیده نشود، باعث بیماریهای متعدد مثل بثورات و جوش‌های پوستی، آلرژی فصلی، تورم مفصلی و … می‌شوند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: تدبیر مناسب برای پیشگیری از بیماری در فصل بهار، کاهش مقدار غذا و استفاده از غذاهایی است که در فرهنگ عمومی به آنها شوربا یا اوماج می‌گویند.

انصاری پور یادآور شد: این آش‌ها شامل سبزیجاتی مثل گشنیز، جعفری، برگ اسفناج یا برگ چغندر هستند و ماده اصلی آنها جوی پوست‌کنده یا آرد گندم است که نمک، زردچوبه و روغن زیتون یا کره هم می‌توان اضافه کرد.

وی متذکر شد: اضافه کردن آلو هم باعث اثر بهتر و طعم بهتر می‌شود ولی نباید به آنها گوشت اضافه کرد, این غذاها که سبب کم شدن مواد اضافی در بدن می‌شود را می‌توان هفته‌ای سه یا چهار بار به‌عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.

دستیار خصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: در فصل بهار، هوا گرم می‌شود و اخلاط ناشی از غذاهای مصرف شده در زمستان در بدن منتشر می‌شود پس باید غذاهای با طبع گرم و تر که گرم‌کننده بدن و رطوبت‌افزا هستند, کمتر مصرف شوند همچنین برای پیشگیری از افزایش مواد در بدن غذاهای پرکالری را کمتر باید مصرف کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ