5 قانون اصلی مراقبت از پوست

a.mahammadi
یکی از موضوعاتی که متخصصان پوست برای مراقبت از پوست بر آن تاکید دارند استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده‌ها و پاک کردن آرایش قبل از خواب است.

دکتر مجتبی امیری:به 5 نکته مهم دیگر که در زیبایی و سلامت پوست دخیل است اشاره کرد:

۱- از کرم دور چشم استفاده کنید.
پوست اطراف چشم نازک‌ترین و ظریف‌ترین پوست بدن است و به سرعت سن شما را لو می‌دهد. برای اطمینان از اثربخشی کرم دور چشمتان حتماً مطمئن شوید در فهرست مواد تشکیل دهنده آن “آنتی‌اکسیدان”و “پپتید” وجود داشته باشد. هرچندکه مراقبت از پوست، زمان و هزینه زیادی رامی طلبد اما ارزش آن را دارد.

۲-سعی کنید از روکش بالش ابریشمی استفاده کنید.
حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام خواب خطوط ناخوشایندی روی صورتتان جاخوش کند. برخلاف باور عموم شکل خوابیدن باعث این موضوع نمی‌شود بلکه جنس بالش مهم است. استفاده از روبالشی میزان سایش پوست را با پارچه کم می‌کند و اجازه نمی‌دهد روی صورت چین و چروک بیافتد.

۳-سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ بخورید!
رژیم‌های مبتنی بر نان سفید برای سلامت پوست مفید نیست. انواع میوه‌ها و سبزیجات، دارای آنتی‌اکسیدان فراوانی هست که پوست را زنده و شاداب نگه می‌دارد. گوجه فرنگی، هویج، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار، نیز رنگدانه‌هایی بنام ” کاروتنوئید” دارند که باعث شادابی و طراوت پوست می‌شوند.

۴-از هندزفری برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید!
موبایل شما مملو از میکروب است. به همین دلیل بهتر است گوشی خود را تا جای ممکن از صورت خود دور نگه دارید! برخی ازاین نوع باکتری‌ها باعث ایجاد جوش روی پوست صورت می‌شوند. روزانه گوشی خودتان را تمیز کنید و پاک نگه دارید.

۵- مصرف قند را کاهش دهید!
به گفته متخصصان تغذیه نباید کالری قندی مصرفی شما در طول روز از ۱۰ درصد تجاوز کند، زیرا قند اثرات جانبی منفی زیادی نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای پوست شما دارد. ملکول‌های شکر می‌تواند کلاژن‌های پوست را سفت کرده و باعث چین و چروک در پوست شوند.

منبع: سلامانه

توصیه های متخصصین برای مراقبت از پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ