5 راه برای از لاغر شدن صورت

samiira
چاقی یکی از دلایل کمبود اعتماد به نفس است و امروزه دختران جوان مشکلات زیادی را با چاقی دارند، به نوشته ی نمناک چاقی نه تنها روی بدن بلکه روی صورت هم تاثیر می گذارد و باعث چربی صورت، پف زیر چشم و حتی تاثیرات منفی روی مو هم میشود.چربی های صورت

راه های طبیعی مثل رژیم غذایی درست برای کاهش وزن بدن و حتی صورت وجود دارد.

تاثیرات چاقی و چربی های صورت روی زیبایی

1. چربی پوست و جوش : چاقی معمولا با جوش و چربی صورت همراه است مخصوصاً در نوجوانان و این مربوط به تولید بیش از حد سبوم است که از هورمون تستسترون و استروژن ترشح می شود. خوردن زیاد چربی و شکر در تولید سبوم که منجر به جوش می شود موثر است.

2. غبغب : مهم نیست که چند ساله هستید غبغب به دلایلی اتفاق می افتد که چربی یکی از آنهاست. غبغب وقتی ایجاد می شود که لایه های چربی اطراف گردن جمع شوند و غذاهایی که چربی های اشباع شده دارند هم کلسترول را بالا میبرند و باعث انسداد شریان می شوند و هم چاقی را در پی دارند.

3. ریزش مو : غذاهای چرب ارتباط مستقیم با صورتتان دارد، وقتی غذاهای شیرین میخورید سبوم بیشتری تولید می کنید در نتیجه مو و پوست چربی دارید. پوست و موی شما به مواد معدنی و ویتامین برای سلامتی نیاز دارد. عدم تعادل هورمون ها هم باعث چاقی میشود و همچنین باعث موهای نازک و شکننده میشود.

4. صورت پفی : چاقی روی صورت هم تاثیر میگذارد، وقتی چاق میشوید بدن شروع میکنند به ساخت و بافت چربی که زیر چشم و گردن نمایان می شود.

آب کردن چربی های صورت

بهترین راهها از بین بردن چربی های صورت

ورزش صورت : وقتی ورزش می کنید تا وزن کم کنید باید به صورت خود هم توجه داشته باشید و اگر تمایل دارید که صورتی شاداب و گونه های برجسته تری را ببینید روزی 2 بار 10 دقیقه تمرینات مناسب لاغر کردن صورت را انجام دهید.

ماساژ صورت چاق : ماساژ صورت برای لاغر شدن کمی متفاوت است. این ماساژ باید کمی شدید و طولانی مدت باشد؛ یعنی تا آستانه درد باید صورت تان را ماساژ دهید. زمان آن هم بسیار مهم است. این ماساژ باید بیشتر از یک ساعت و نیم طول بکشد تا به مرور چربی های ناحیه صورت را آب کند.

صبح زود صبحانه خوردن : وقتی چیزی میخورید سریعا در بدن تبدیل به انرژی می شود و شروع به سوخت و ساز می کند سپس سعی کنید صبح ها زودتر صبحانه بخورید تا سوخت و ساز زودتر شروع شود.

مرطوب نگه داشتن : برای از بین بردن چربی های صورت نیاز به نوشیدن مقدار فراوانی آب دارید، این کمک می کند که بدن سموم خود را سریع دفع کند. چربی ها و شکر صورت را پفی نشان می دهد.

آب درمانی :شستن صورت با آب خنک هم به مرور می تواند صورت را کوچک تر و لاغرتر کند البته این کار باعث شفاف و براق شدن پوست تان هم می شود. یک راه دیگر هم استفاده از حوله مرطوب است. یک حوله را مرطوب و سرد کرده و بعد آن را روی صورت بگذارید  و چند دقیقه اجازه دهید سردی آن به صورت تان نفوذ کند. 

خواب کافی داشتن : خواب فوایدی دارد که یکی از آنها جلوگیری از چاقی است. وقتی خواب کافی ندارید (کمتر از 7 ساعت) بیشتر در معرض چاقی هستید چون میزان لپتین کاهش می یابد و این هورمون برای سوزاندن کالری مناسب است.

 برنامه غذایی : کربوهیدرات ها و سدیم آب را به سرعت جذب می کنند و در واقع باعث می شود شکم بیشتر نفخ کند و افراد برای ماهیچه ها نیاز به پروتئین دارند.

ضمادهایی مثل ضماد گلنار و ضماد گل سرخ :برای این کار پودر یکی از این دو گیاه را در مقداری آب بجوشانید و با کمی سرکه مخلوط کنید و روی صورت بمالید. میزان پودر به اندازه صورت تان بستگی دارد. می توانید بین 20 تا 100گرم از این پودرها استفاده کنید. سرکه هم باید به اندازه ای باشد که پودر جوشانده شده را شبیه ضماد کند.

نتیجه : کاهش وزن ارتباط مستقیمی با چهره تان دارد اما داشتن یک برنامه غذایی و ورزش کردن نتیجه خوبی را به شما می دهد. همینطور می توانید از قرص های رژیمی که حاوی مواد طبیعی هستند هم استفاده کنید.

کوچک کردن شکم بدون لاغرشدن صورت

منبع: نمناک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-02-05 - 12:06 پاسخ

ماساژ صورت درست نیست . انهم به قول این نوشته با شدت . چاقی صورت ارتباط مستقیم با وزن بدن دارد ودرمان ان این کارهای سطحی نیست . مالش صورت اشتباه است حتی در حمام هم نباید لیف را به صورت مالید بلکه به ارامی با کف دست مالش شود . لاغر شدن صورت فقط با نخوردن غذاهای چرب و گوشتی وشیرینی ها و کم شدن وزن به راحتی اتفاق می افتد و احتیاج به چندین نوع راهکار نیست .