رنگ زرد شخصیت های کارتونی دلیل روانشناسانه دارد؟

bagheri.mry
پاسخ این پرسش تا حدودی به انتخاب‌های شخصی هنرمندان، نظریه‌های علمی و بازریابی و همچنین رنگ آسمان بستگی دارد.

پاسخ این پرسش تا حدودی به انتخاب‌های شخصی هنرمندان، نظریه‌های علمی و بازریابی و همچنین رنگ آسمان بستگی دارد.
براساس گزارش گیزمودو، مینیون‌ها، شخصیت‌های خیالی انیمیشنی به همین نام، از آن رو زرد‌رنگ هستند که انیماتورهای این انیمیشن تلاش داشتند شخصیت‌ها برای خوشایند مخاطبان کم سن و سال این فیلم به تخم‌مرغ‌های شانسی شرکت کیندر شباهت داشته باشد. 

وینی‌د‌پو نیز براساس داستان واقعی زندگی سربازی در جنگ جهانی اول و خرس دست‌آموزش ساخته شده‌است و شخصیت وینیدپو نیز در این انیمیشن به این خاطر زرد‌رنگ است که نویسنده این داستان،‌ رنگ خرس عروسکی فرزندش را برای شخصیت انتخاب کرده‌بود.

اما شاید انیمیشن سیمپسون‌ها بهترین مثال برای داشتن شخصیت‌هایی به شدت زرد‌رنگ باشد که سازندگان این انیمیشن از چنین رنگ‌آمیزی هدفی خاص داشته‌اند. دلیل اصلی این بود که سازنده این اثر می‌خواست زمانی که بیننده درحال عوض کردن شبکه تلویزیون است، به سرعت بتواند شخصیت‌های این سریال انیمیشنی را از روی رنگشان از دیگر انیمیشن‌ها تشخیص دهد زیرا در آن زمان رنگ غالب بیشتر سریال‌های انیمیشنی به رنگ هلویی روشن بوده و رنگ زرد در کنار آن به خوبی قابل تشخیص بود.

ترکیبی از عوامل برای توضیح دلیل استفاده از رنگ زرد برای شخصیت‌های کارتونی وجود دارد،‌ که تعدادی از آنها در نظریه‌های رنگ و روانشناسی رنگ ریشه دارند. برای مثال در مدل استاندارد قرمز، زرد آبی، رنگ زرد مکمل آبی است و اگر بخواهید شخصیت روی پس‌زمینه خود را به خوبی نشان دهد، رنگ آبی بهترین گزینه‌است زیرا همواره برای پس‌زمینه‌ صحنه‌های خارجی و آفتابی و یا در زیر دریا مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند آنچه در انیمیشن باب اسفنجی دیده می‌شود.

از دیدگاه روانشناسانه، زرد با فعال بودن، گرما و انرژی در ارتباط است و این ویژگی بسیاری از قهرمانان انیمیشن‌هایی است که برای کودکان ساخته می‌شوند،‌البته این مورد درباره شخصیت‌های انیمیشن سیمپسون‌ها صدق نمی‌کند و شاید صرفا دانستن اینکه رنگ زرد قابل مشاهده‌ترین رنگ در سیستم بینایی انسان است،‌ برای توضیح زرد بودن شخصیت‌ سیمپسون‌ها کافی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

تاثیرپذیری کودکان از شخصیت های کارتونی

بهترین انیمیشن روانشناسانه! حتما این کارتون را ببینید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ