بهترین دلایل برای مصرف لبنیات!

faateme1366
رژیم غذایی در اوایل دوران بزرگسالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هنگامی که به اواخر دهه دوم زندگی خود نزدیک می شوید دیگر برای معکوس کردن آسیب وارده به بدن در نتیجه دنبال کردن یک رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی دیگر دیر شده و شانس ساخت استخوان هایی قوی از بین رفته است.

اگر به جای مصرف لبنیات استفاده از شیر بادام یا شیر نارگیل را در رژیم غذایی خود دنبال می کنید، شاید به تغییر در این جریان نیاز داشته باشید. بررسی اخیر انجمن ملی پوکی استخوان بریتانیا نشان داده است که یک پنجم جوانان مصرف لبنیات را کاهش داده یا به طور کامل متوقف کرده اند، که جریان های جدید رژیم غذایی و نه توصیه پزشک ممکن است عامل کلیدی در این زمینه باشد.

به گزارش “هافینگتون پست”، کارشناسان هشدار می دهند که توقف مصرف لبنیات می تواند پیامدهای سلامت بالقوه به همراه داشته باشد. جوانان ممکن است با کاهش یا عدم دریافت مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم در زمانی که بدن بیشترین نیاز به این مواد را دارد، مواجه شوند.

به گفته سوزان لانهام، رئیس علم تغذیه در دانشگاه سوری و مشاور بالینی در انجمن ملی پوکی استخوان بریتانیا، رژیم غذایی در اوایل دوران بزرگسالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا هنگامی که به اواخر دهه دوم زندگی خود نزدیک می شوید دیگر برای معکوس کردن آسیب وارده به بدن در نتیجه دنبال کردن یک رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی دیگر دیر شده و شانس ساخت استخوان هایی قوی از بین رفته است.

مصرف محصولات لبنی مانند ماست، شیر و پنیر به طور معمول ساده‌ترین روش برای کودکان و جوانان به منظور حصول اطمینان از دریافت میزان توصیه شده کلسیم و ویتامین D است. این مواد مغذی ضروری به رشد استخوان و سلامت دندان کمک می کنند. همچنین، مواد مغذی موجود در لبنیات به تنظیم سطوح کلسترول و فشار خون در بزرگسالی کمک می کنند.

بنابر گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، نوجوانان، افرادی که در بازه سنی 9 تا 18 سال قرار دارند، باید حدود 1,300 میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنند. هدف توصیه شده مصرف حدود سه وعده لبنیات در روز است.

حتی اگر بنابر دلایل مختلف، چه در قالب انتخاب سبک زندگی یا برای سلامت جسمانی، مصرف لبنیات را کنار گذاشته اید باید نسبت به استفاده از مواد غذایی سرشار از کلسیم در رژیم غذایی خود مانند بروکلی و کلم کیل یا گزینه های غنی شده مانند توفو و سریال توجه داشته باشید.

بررسی جدید نشان داده است که افراد زیر 25 سال احتمال بیشتری دارد وبلاگ نویسان سلامت و تناسب اندام را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و به نظر می رسد ممکن است اطلاعات تغذیه ای خود را از این منابع تامین کنند. در شرایطی که مشکلی در زمینه مشورت با اینترنت برای کسب راهنمایی و ترفندهای غذایی وجود ندارد، اما اطلاعات کسب شده از اینترنت نباید هرگز جای توصیه ها و مشاوره های تخصصی یک پزشک را بگیرند. مشورت با پزشک درباره تغییرات بزرگ در رژیم غذایی همواره ایده خوبی محسوب می شود، حتی اگر موضوع کنار گذاشتن مصرف لبنیات مطرح باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ