چگونه پسردار شویم؟! /از دیدگاه طب سنتی!

faateme1366
رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران تدابیر پسردار شدن از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

نفیسه یکتا درباره تدابیر برای پسردار شدن از نظر طب ایرانی اظهار کرد: در طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر،  مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.

وی افزود: خوردن ادویه‌ها و مواد غذایی با طبع مایل به گرمی است نیز می‌تواند به جنسیت پسر شدن کمک کند در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذاییِ هم پدر و هم مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران تصریح کرد: غذاهایی با طبع گرم مانند آشهای سبک و ساده که در آنها برنج و گوشت و سبزی‌های گرم مثل تره، پیاز، نخود، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد, مفید است.

یکتا یادآور شد: حلیم گندم و برنج  به همراه  کمی دارچین و فلفل مصرف شود, زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است همچنین حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای  زنجبیل نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: مغز پسته, گردو و فندق, سبزی‌هایی مانند کرفس، نعنا، شاهی، پیاز، تره، سیر تازه و میوه‌هایی مانند انجیر، انگور شیرین,  روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها و  نوشیدنی‌های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل بسیار مفید است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ