15 راز آدم های موفق چیست؟

samiira
اکثر داروهایی که استفاده می‌کنیم دارای عوارض جانبی کم و زیادی هستند. چه بسا خوب است آنتی بیوتیک‌های طبیعی را جایگزین نوع شیمیایی آن کنیم. چرا که هم عوارض کمتری دارند و هم سریع‌تر به نتیجه دلخواهمان می‌رسیم، بدون آن که ضربه دیگری به بدن بزنیم.

یکی از تفاوت هایی که مطلب امروز روزیاتو با سایر مطالب مشابه خود دارد این است که آنچه در این نوشته خواهید خواند، نتیجه مطالعات پنج ساله «توماس سی. کورلی» بر روی ۱۷۷ میلیونر خودساخته ای است که با تلاش این راه را پیموده اند. کورلی در کتاب خود اخیر خود به نام «تغییر عادات؛ تغییر زندگی» می گوید:

“مطالعات من در مورد افراد موفق و ناموفق، عادات روزانه ثروتمندان را مورد بررسی های موشکافانه قرار داده و علل و معلول های نهفته در این عادات را برشمرده است. در واقع همین عادات کلیدی هستند که به ثروت، فقر، شادی، اندوه، استرس، روابط خوب و بد و سلامت می انجامند.”

کورلی بر این باورست که نکته مثبت این پژوهش این است که امکان تغییر عادات وجود دارد و هر فردی می تواند در جهت تغییر عادات زندگی خود گام بردارد. آنچه در ادامه خواهید خواند برخی از عادات ثروتمندان است که شاید مطالعه آنها در شما نیز این انگیزه را به وجود آورد که با تغییر عادات روزانه خود، به سمت موفقیت های بیشتری قدم گذاشته و میانبرهایی را در این مسیر بیابید. با بررسی عادات موثر میلیونرهای خودساخته با ما همراه باشید:

هر روز مطالعه می کنند

به گفته کورلی و بر اساس تحقیقات وی، ۸۸ درصد ثروتمندان حداقل ۳۰ دقیقه در روز را به یادگیری مطلب جدیدی از طریق مطالعه کردن مشغول هستند و بیشتر آنها نیز در این زمان مطالب سرگرم کننده را مطالعه نمی کنند بلکه برای کسب دانش و آگاهی مورد نیاز خود کتاب می خوانند.

در این میان کورلی دریافته است که ثروتمندان عمدتا زندگی نامه های افراد موفق، کتاب هایی که به پیشرفت های شخصی در زندگی کمک می کنند و نیز تاریخ را مطالعه می کنند.

ورزش می کنند

کورلی می گوید: “۷۶ درصد از ثروتمندان حداقل ۳۰ دقیقه در روز را به ورزش هایی چون ایروبیک اختصاص می دهند. این ورزش ها می توانند شامل ورزش های کاردیو، دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری باشند. اگرچه ورزش های کاردیو برای بدن چندان خوب نیستند اما برای مغز بسیار مفیدند چرا که به رشد سلول های مغز کمک می کند. علاوه بر  همه اینها، ورزش کردن منجر به افزایش میزان گلوکز می شود که همان سوخت مورد نیاز مغز است. هر اندازه گلوکز بیشتری به به مغزتان برسد، باهوش تر خواهید بود.

با افراد موفق نشست و برخاست دارند

کورلی می گوید افراد ثروتمند عمدتا با افراد موفق، هدفمند و با انگیزه رفت و آمد می کنند که دید و اندیشه مثبتی دارند. برای آنکه به این هدف دست پیدا کنند عمدتا شش روش را به کار می گیرند:

روز تولد افراد موفق را به آنها تبریک می گویند، برای عرض ادب و سلام با آنها تماس می گیرند، زمانی که مناسبت مهمی پیش می آید به آنها تبریک می گویند، به گسترس روابط خود با دیگران می پردازند، کارهای داوطلبانه انجام می دهند، در میان گروه ها چه به صورت رسمی و چه غیررسمی حضور پیدا می کنند، به عنوان مثال در میان گروه های تجاری موفق به صورت هفتگی حضور پیدا کرده و علایق خود را با آنها به اشتراک می گذارند.

کورلی تاکید می کند که اهمیت بسیاری دارد که از دسترس افراد منفی و تاثیر پذیرفتن از آنها به دور بمانید. اندیشه های منفی و ویرانگر می تواند رسیدن شما به موفقیت را به مخاطره بیاندازد.

اهداف خود را پیگیری می کنند

کورلی می گوید افراد ثروتمند برای رسیدن به اهداف خود مشغولیت های ذهنی فراوانی دارند. وی ادامه می دهد: “پیگیری اهداف تان سبب ایجاد شادی های ماندگار و طولانی مدت در شما خواهند شد و به ثروت اندوزی نیز می انجامند.”

بسیاری از افراد به دنبال به ثمر رساندن آرزوها و امیال دیگران هستند این در حالی است که افراد موفق تنها اهداف خود را دنبال می کنند و در این راه از تلاش کردن نیز باز نمی ایستند. کورلی اشاره می کند: “داشتن حس خوب سبب ایجاد سرگرمی می شود. همچنین به شما انرژی بیشتری می دهد و تمرکزتان را برای برطرف کردن شکست ها و مقابله با اشتباهات تان در زندگی بیشتر خواهد می کند.”

صبح ها زود از خواب بلند می شوند

چند روز پیش، روزیاتو، در مورد نخستین کارهایی که افراد موفق در هنگام برخاستن از خواب انجام می دهند، مطلبی را به انتشار رسانید که نشان می داد این افراد صبح ها زود از خواب بر می خیزند. مطالعات کورلی نیز نشان می دهد، نزدیک به ۵۰۰ درصد از ثروتمندان جهان، سه ساعت پیش از شروع فعالیت های رایج روزانه از خواب بر می خیزند تا بتوانند برخی از اتفاقات احتمالی همچون ترافیک، بیمار شدن فرزند یا به طول انجامیدن یک جلسه کاری را با این کار جبران کنند.

کورلی در کتاب خود می نویسد: “تمامی اتفاقات غیرمترقبه تاثیرات روانی را به همراه دارند و می توانند وارد ضمیر ناخودآگاه مان شده و سبب شوند این تصور در ما به وجود بیاید که کنترل خود بر زندگی مان را از دست داده ایم. زمانی که سه ساعت زودتر از خواب بلند می شوید می توانید کنترل تمام اتفاقات غیرمترقبه را نیز در دست بگیرید. با این کار اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد و به زندگی تان جهت می دهید.”

مبنع درآمد آنها از طرق مختلف است

کورلی می گوید: “میلیونرهای خودساخته عمدتا به یک منبع مالی اکتفا نمی کنند.” در مطالعات وی عمدتا سه منبع برای درآمدهای آنها وجود دارد. وی ادامه می دهد: “۶۵ درصد از میلیونرها از سه منبع مختلف درآمدهای خود را بدست می آورند.”

از میان منابع مورد بررسی می توان به اجاره املاک و دارایی ها، سرمایه گذاری هایی که از طریق خریداری سهام انجام داده اند و نیز تجارتی که مشغول به آن هستند اشاره کرد.

مشاوران زبده ای دارند

کورلی می گوید اینکه بتوانید با فردی که اطلاعات کافی دارد مشورت کنید بسیار مفید است. مربیان و مشاوران مجرب می توانند بیش از یک راهنمای معمولی باشند. آنها به شما می آموزند و متذکر می شوند که چه کارهایی را انجام دهید و چه قدم هایی را دنبال نکنید. آنها چنین اطلاعاتی را از طریق مشاوران خود، تحصیلاتی در این زمینه کسب کرده اند و یا با تلاش فراوان کسب کرده اند.

مثبت اندیش هستند

کورلی بر این باور است که موفقیت طولانی مدت تنها زمانی بدست می آید که دیدگاه ها و اندیشه های مثبتی داشته باشید. تحقیقات و پژوهش های او نشان داده که میلیونرها عمدتا افراد مثبت اندیشی هستند. وی توضیح می دهد بزرگ ترین اشکال بسیاری از مردم آن است که از افکار و اندیشه های مثبت و منفی خود آگاهی ندارند.

وی می گوید: “اگر گوش دادن به اندیشه های خود را متوقف کنید و تنها از آنها آگاه باشید، در خواهید یافت که بسیاری از این اندیشه ها منفی هستند. اما کلید رهایی از آنها، آگاه بودن از وجودشان است.”

دنباله رو دیگران نیستند

کورلی می گوید: “ما مشتاق هستیم تا با دیگران همراه شویم و هر کاری انجام می دهیم تا به اصطلاح از غافله عقب نمانیم. یکی از بزرگ ترین دلایل شکست افراد این است که آنها علاقه چندانی به جدا کردن خود از دیگران ندارند.”

اما افراد موفق، گروه و جماعت مخصوص خود را تشکیل می دهند و سپس افرادی چون خود را وارد آن گروه می کنند.

معاشرت می کنند

کورلی می گوید افراد موفق به خوبی می دانند که برای رسیدن به موفقیت های شان نیازمند به معاشرت با دیگران هستند. چنین معاشرت هایی می تواند فرستادن پیام های تشکر، تبریک به مناسبت های خاص و مهم مانند تولد و ازدواج، حضور در برخی از مناسبات و پوشیدن لباس های رسمی در چنین مراسم هایی باشد.

به افراد دیگر برای رسیدن به موفقیت کمک می کنند

آنها به خوبی می دانند که با کمک به دیگران، به اهداف خودشان نیز دست پیدا می کنند. کورلی می گوید: “هیچ کس بدون کمک افراد موفق دیگر به موفقیت دست پیدا نمی کند. بهترین راهکار برای رسیدن به موفقیت این است که به افراد موفق کمک کنید.”

کورلی بر این باور است که لازم نیست به تمام افراد کمک کنید تمرکز خود را بر افراد موفق، مثبت اندیش، هدفمند و پیشرو قرار دهید.

۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روز را به تفکر اختصاص می دهند

تفکر یکی از کلیدهای رسیدن افراد ثروتمند به اهداف شان است. افراد ثروتمند صبح ها در حدود ۱۵ دقیقه تفکر می کنند. کورلی در این باره توضیح می دهد: “ثروتمندان روزانه و در مورد مسائل مختلف زندگی خود فکر می کنند آنچه آنها در مورد آن می اندیشند عبارت از مسائلی چون کار، خانواده، سلامت، مشکلات زندگی و روابط تجاری است.”

سئوال های رایجی که آنها از خود می پرسند از قرار ذیل است؛ چگونه و از چه راهی می توانم پول بیشتری بدست آورم؟ آیا شغل کنونی من موجبات شادی ام را فراهم می آورد؟ آیا به اندازه کافی ورزش و فعالیت بدنی دارم؟ چه انجمن های خیریه دیگری وجود دارند تا بتوانم با آنها همکاری کنم؟

از بازخورد کارهای خود سئوال می کنند

کورلی یکی از دلایل عدم پرسش از بازخورد کارهای مان را ترس حاصل از مورد انتقاد قرار گرفتن می داند اما باید بدانید که پرسش از بازخوردهای کارتان، می تواند آشکار سازد که چه کارهایی خوب پیش می روند و چه فعالیت هایی با مشکل مواجهه هستند. این پرسشگری سبب خواهد شد دریابید که آیا در مسیر درستی گام بر می دارید یا خیر. در واقع همان انتقادهایی را که دریافت می کنید، چه خوب باشند و چه بد، عامل اصلی و تعیین کننده ای در یادگیری و رشد شما خواهند بود.

علاوه بر این به شما اجازه می دهد تا آزمون و خطاهای جدیدی را در ارتباط با شغل یا تجارت خود بیازمایید. از نگاه کورلی، همین بازتاب هایی که دریافت می کنید همان اطلاعاتی را که برای موفقیت در کار خود نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

آنچه را می خواهند طلب می کنند

همواره برای طلب آنچه می خواهید ترس و واهمه دارید. کورلی می گوید: “در واقع ترس اصلی که باعث می شود درخواست خود را مطرح نکنید این است که هراس آن را دارید که به درخواست شما نه گفته شود. اما اگر می خواهید در زندگی تان فرد موفقی باشید، باید آنقدر درخواست خود را مطرح کنید تا بالاخره یک نفر به آن پاسخ مثبت بدهد.”

وی می افزاید: “افراد موفق به ترس های شان غلبه می کنند و شانس خود را برای طلب کمک از دیگران امتحان می کنند.”

خطر می کنند

کورلی می گوید افراد ثروتمند نیز مانند تمام انسان ها ترس های خود را دارند اما برای فائق آمدن بر چنین هراسی در زندگی ریسک های مالی را  انجام می دهند. آنها می دانند که برخی از این ریسک ها بسیار ارزنده هستند و ارزش خطر کردن را دارند. در واقع ۲۷ درصد از ثروتمندان شکست خورده و از نو شروع کرده اند.

کورلی علت موفقیت آنها را از سرگیری مجدد فعالیت های شان می داند. آنها شکست می خورند، از شکست های شان درس می گیرند و تجربه کسب می کنند و در واقع همین اشتباهات شان است که در نهایت به موفقیت های آینده آنها می انجامد.

افراد موفق هرگز این حرف ها را به زبان نمی آورند

منبع: بهداشت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ