راهنمای کامل برای درمان ورم و برآمدگی‌های زیر چشم

پانته آ توتونپیان
«چرا امروز این‌قدر داغونی؟! حتما دیشب خوب نخوابیدی! چیزی شده؟! راستشو بگو! چرا صورتت خسته‌ است؟ گریه کردی! آره، گریه کردی! حتما یک خبری شده اما نمی‌خواهی بگویی ...» تا حالا چند بار این حرف را از زبان این و آن شنیده‌اید و به پف دور چشم‌تان لعنت فرستاده‌اید که باعث می‌شوند همیشه خسته و نالان به نظر برسید؟! اصلا یادتان می‌آید این پف‌ها از کجا و کی سر و کله‌شان پیدا شد؟ می‌دانید چه راه‌هایی برای درمان یا حداقل پنهان کردن‌شان وجود دارد که هم در خانه خودتان می‌توانید دست به کار شوید و هم می‌توانید از جراحان و متخصصان کمک بگیرید؟ در این مطلب شما را با چرایی این ورم آزاردهنده که زیبایی صورت‌تان را کمتر کرده، آشنا می‌کنیم و همه راه‌های درمان و پوشاندن آن را مرور خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

چرا چشم‌پفکی می‌شویم؟!
سن که بالا می‌رود، بافت‌های بدن به مرور ضعیف می‌شوند؛ ماهیچه‌های اطراف چشم هم، نه‌تنها از این قاعده مستثنی نیستند که به خاطر ظرافت‌شان ممکن است زودتر از بقیه ماهیچه‌های بدن تغییر شکل دهند و انباشته شدن مایعات و چربی در این نقطه هم مزید بر علت شده و باعث پف زیر چشم می‌شود.  البته فقط بالا رفتن سن نیست؛ مسائل ژنتیکی، تفاوت‌های آناتومیک، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خوشید و التهاب بافت چربی دور چشم همگی می‌توانند مقصر باشند.  همچنین تغییر در سطح هورمون‌ها یا خوردن غذاهای شور، نداشتن خواب و استراحت کافی، آلرژی یا التهاب پوست (اگر ورم زیر چشم با قرمزی و خارش همراه باشد)، از دیگر علل بروز پف دور چشم است. اوایلش شاید بتوان با کمپرس سرد این ورم‌ها را کمتر کرد اما اگر پف زیاد باشد یا مدتی از ظاهر شدن این پف‌ها گذشته باشد، باید سراغ راه‌های دیگری بروید. مثل برداشتن بافت چربی ورم کرده، حذف پوست اضافی ناحیه مورد نظر یا ترکیبی از هر دو مورد برای شما لازم باشد و در ادامه هم پزشک فکری برای سفت شدن پوست دور چشم‌تان می‌کند. 

از کرم تا آمپول!
می‌گویند ویتامین K و کرم‌های چشمی که دارای این ویتامین یا رتینول هستند، می‌توانند پوست اطراف چشم‌ها را ترمیم کرده و در بلندمدت پف اطراف چشم‌ها را از بین ببرند که استفاده از این روش مستلزم صبر زیادی است؛ ضمن اینکه باید قبل از انتخاب این روش و صرف هزینه و وقت خود، با پزشک متخصص مشورت کنید و ببینید آیا این روش برای شما موثر هست یا نه!

لایه برداری را امتحان کنید
روش دیگری که می‌تواند به رفع پف دور چشم کمک کند، پیلینگ یا همان لایه‌برداری شیمیایی است؛ معمولا این روش‌ها بعد از عمل جراحی پلک برای بیمار تجویز می‌شوند اما می‌توانید قبل از اقدام برای جراحی، با پزشک خود مشورت کنید تا در صورتی که نوع پف زیر چشم‌های‌تان کاندیدای مناسبی برای پیلینگ بود، یکی از روش‌های لایه‌برداری شیمیایی را امتحان کنید.

از بوتاکس کمک بگیرید
بوتاکس هم، با آرام کردن عضلات دور چشم، می‌تواند یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی رفع پف دور چشم باشد که البته هر سال باید تزریق را تکرار کنید تا نتیجه‌اش ماندگار شود. ضمن اینکه تزریق بوتاکس برای افرادی که به خاطر تجمع مایع، دچار پف چشم شده‌اند، اصلا مناسب نیست و ورم دور چشم را بدتر می‌کند؛ پس مشورت با پزشک متخصص را فراموش نکنید! 
منبع: مجله ی سیب سبز 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ