۸۰ هزار ایرانی به ام‌اس مبتلا هستند

a.mahammadi
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D، تغییرات آب و هوایی و ژنتیک در بروز ام‌اس مؤثر است، گفت: ۸۰ هزار نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند. سلامت نیوز: ۸۰ هزار ایرانی مبتلا به ام‌اس

حسین پاک‌دامن در کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران اظهارداشت: متأسفانه بیماری ام‌اس در کشور ما بسیار شایع بوده و برخلاف تقسیم‌بندی جغرافیایی که حداکثر باید 3 هزار مورد باشد اکنون بالای 80 هزار نفر است.
وی افزود: ام‌اس شایع‌ترین علت ناتوانی مغزی و جسمانی در جوانان به شمار رفته و در زنان شایع‌تر است. همچنین بیشتر افراد 20 تا 40 سال را گرفتار می‌کند.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با بیان اینکه 14 داروی درمان و کنترل ام‌اس را در کشور داریم، گفت: از آخرین روش‌های تشخیصی و درمانی در ایران بهره‌مند هستیم.
پاک‌دامن اشاره کرد: تهران و اصفهان بیشترین آمار ابتلا به ام‌اس را در ایران داشته و ژنتیک، تغییرات آب و هوایی و کمبود ویتامین D در برو آن موثر است.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران خاطرنشان کرد: تا سال 93 میلادی ام‌اس جزء بیماری‌های غیرقابل درمان بود ولی پس از آن با کشف داروهای جدید تا حدودی درمان‌پذیر شده ولی به طور کلی درمان قطعی نداریم.

منبع: سلامت نیوز

ایران از نظر ابتلا به ام اس در منطقه پرخطر قرار دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ