اگر با نوشیدن آب مشکل دارید این مطلب را بخوانید

toranj
شما باید برای حفظ سلامتی و تناسب اندام تان آب بیشتری بنوشید. اگر نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید و اگر فکر می‌کنید نوشیدن آب زیاد کار سختی است، از این نکات برای افزایش مصرف آب روزانه‌ تان استفاده کنید.

۱- به مقدار آب توجه کنید

اگر بتوانید ببینید که دقیقا قصد دارید چقدر آب بخورید و میزان پیشرفت تان را در طول روز دنبال کنید، به نفع تان خواهد بود. مقدار آبی که قصد دارید بخورید را در یک پارچ بریزید و روی پیشخوان آشپزخانه یا روی میزتان قرار دهید. آن پارچ به شما یاداوری می‌کند که آب بیشتری بنوشید و به شما انگیزه می‌دهد که در طول روز آن را جرعه جرعه بنوشید و با تمام کردن آن به هدف تان برسید.
۲- آب را سرد کنید

آب سرد، اغلب اوقات تازه ‌تر از آبی با دمای اتاق به نظر می‌رسد. سعی کنید که یک بطری آب در فریزر بگذارید و آن را در طول روز همراه داشته باشید. بطری شما برای چندین ساعت خنک می‌ماند، بدین ترتیب ممکن است تشویق شوید که آب بیشتری بنوشید.
۳- در صبح آب بنوشید

خشکی و بوی بد دهان در صبح، نشانه‌ این است که اکثر ما در صبح کمی دچار کم آبی هستیم. بنابراین یک لیوان آب کنار تخت تان بگذارید و قبل از پایین آمدن از تخت، اول آن را بنوشید.
۴- آب را با نی بنوشید

سعی کنید به وسیله‌ یک نی، آب را کم کم بنوشید. نمی‌دانم که چرا این روش موثر است، شاید چون جالب ‌تر است، یا شاید چون جرعه‌ های بزرگتری می‌نوشید، اما افراد بسیاری به من می‌گویند که وقتی از نی استفاده می‌کنند، آب بیشتری می‌نوشند!
۵- آب را طعم‌ دار کنید

آب مخصوص خودتان را آماده کنید. یک برش لیموی تازه، مقداری خیار، چند عدد توت، کمی نعناع تازه یا یک قطعه زنجبیل تازه به آب اضافه کنید. این کار، نوشیدنی شما را خاص می‌کند و به آن عطر و طعم می‌دهد.
۶- قبل از غذا آب بخورید

با آب، مانند یک پیش غذا برخورد کنید و وعده‌های غذایی را با یک لیوان آب شروع کنید. به این روش، هم آب بیشتری در روز مصرف می‌کنید، و هم اشتهای شما مهار می‌شود.

منبع: آشپزباشی

آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد ؟

همراه غذا آب بخوریم یا نه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ