اگزما دارید؟ این ماده بدنتان کم است!

faateme1366
محققان متوجه شدند که کمبود یک پروتیین در پوست می تواند به بروز اگزما منجر شود؛ این یافته آنها را به درمان این وضعیت یک گام نزدیک کرد.

اگزما باعث خشکی، قرمزی و خارش پوست می شود و کودکان زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.
علائم این وضعیت را می توان با استفاده از کرم ها و استروئیدها برطرف کرد، اما در حال حاضر هیچ درمانی برای این اختلال وجود ندارد.
چند سال پیش محققان دانشگاه داندی در اسکاتلند متوجه شدند که نبود یک پروتیین پوستی به نام filaggrin باعث ایجاد یک وضعیت ارثی پوستی مرتبط با اگزما به نام ‘ایکتیوز ولگاریس’ می شود.
آن مطالعه نشان داد که جهش های ژنتیکی می توانند باعث اختلال در فعالیت پروتیین filaggrin شوند که نقش مهمی در محافظت از پوست بدن در برابر محرک ها دارد.
محققان دانشگاه نیوکاسل در انگلیس در تازه ترین اقدام و بر اساس این اطلاعات، درصدد درک بهتر این موضوع برآمدند که چرا برخی افراد به اگزمای آتوپیک مبتلا می شوند؛ پوست خشکی که اغلب روی دستان، آرنج ها، پشت زانو و صورت و پوست سر کودکان ظاهر می شود.
نیک رینولدز استاد پوست دانشگاه نیوکاسل گفت: ما برای اولین بار نشان داده ایم که فقدان پروتیین filaggrin به تنهایی برای تغییر پروتیین های اساسی و مسیرهای درگیر در ایجاد اگزما کافی است.
این تحقیق بر اهمیت کمبود filaggrin که منجر به بروز مشکلاتی در رابطه با عملکرد این مانع در پوست می شود و برخی افراد را مستعد ابتلا به اگزما می سازد، تاکید می کند.
محققان خاطرنشان کردند یافته های آنها که در مجله Allergy and Clinical Immunology منتشر شده است می تواند به محققان دارویی کمک کند تا دلایل اگزما را کشف کنند و به جای رفع علائم این وضعیت، درمانی برای اگزما ابداع کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ