پتویی که باعث خواب عمیق می شود.

samiira
محققان از تولید پتوهای با وزن بالغ بر 25 پوند (11.33 کیلوگرمی) خبر داده اند که به گفته آنها، به افراد مبتلا به استرس، اضطراب و سایر مشکلات مرتبط با سلامت روانی کمک می کند تا خواب بهتری در شب داشته باشند.

 سنگینی این پتوها، فشاری در سراسر بدن توزیع می کند که باعث فشرده شدن نقاطی از بدن می شود که بر اساس برخی تحقیقات، موجب آرام کردن استرس و اضطراب می شوند و به این ترتیب خواب آرام و عمیقی برای فرد ایجاد می کند.

این پتوی جدید که جاذبه(Gravity) نام دارد به گونه ای طراحی شده است که حدود 10 درصد وزن بدن فرد باشد و در سه اندازه ( (15 پوند یا 6.8 کیلوگرم، 20 پوند یا 9.07 کیلوگرم و 25 پوند یا 11.33 کیلوگرمی ) موجود است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت،این پتو به رغم سنگینی آن که ناشی از پلی پولت های پلاستیکی به کار رفته در پتو است، – از موادی درست شده است که هوا از آنها رد می شود و گرمای بیش از حدی زیر آن ایجاد نمی کند.

کمبود خواب با مشکلات سلامتی، افسردگی، و اضطراب و چاقی ارتباط داده شده است.
مطالعه ای نیز که در سال 2008 در مجله Journal of Occupational Health منتشر شد، نشان داد که 63 درصد از افراد شرکت کننده در آن مطالعه بعد از استفاده از یک پتوی 30 پوندی (13.60 کیلوگرمی)، سطح اضطراب کمتری را گزارش دادند.

مطالعه دیگری نیز در سال 2015 ، ارتباط مثبتی را میان استفاده از یک پتوی سنگین و مقابله با بی خوابی نشان داد.

اتفاقات جالبی که هنگام خواب رخ می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ