این پودربچه معروف سرطانزاست!/ هشدار جدی!

faateme1366
اعلام سرطان‌زا بودن یکی از معروف‌ترین برندهای آمریکایی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی باعث شده تا نگرانی‌های بسیاری در این زمینه به‌وجود بیاید.

دادگاهی در آمریکا شرکت عظیم «جانسون‌اند جانسون» را به پرداخت بیش از ۱۱۰میلیون دلار جریمه به یک زن در ایالت ویرجینیا که پس از مصرف محصولات این شرکت به سرطان مبتلا شده بود، محکوم کرد. بنا بر گزارش یو.اس.ای تودی دلیل این حکم خودداری شرکت «جانسون‌اند جانسون» از اعلام سرطان‌زا بودن پودر بچه و یک محصول دیگر است. این در حالی است که این شرکت تا پیش از این در چندین پرونده شکایت مشابه باخته و در موارد جداگانه ۷۲میلیون، ۷۰ میلیون و ۵۵ میلیون غرامت پرداخت کرده است.

محصولات بهداشتی و آرایشی جانسون‌اندجانسون در برخی از فروشگاه‌های فروش محصولات آنلاین، در دسترس مشتریان قرار دارد که البته معلوم نیست به‌صورت قانونی وارد کشور شده یا در رده کالاهای قاچاق قرار دارد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤال درباره برخورد با فروشندگان کالاهای این شرکت گفت: به‌زودی بررسی‌ها لازم را صورت خواهیم داد و درصورتی‌که برای ما، سرطان‌زا بودن این کالا اثبات شود، از عرضه آن جلوگیری می‌شود. مریم فروزان، رئیس اداره واردات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز در همین رابطه به همشهری گفت: مجوزهای واردات که از سوی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و با لحاظ سیاست‌های ابلاغی رهبری و اقتصاد مقاومتی صادر می‌شود، پس از انجام آزمایش‌ها و تأییدات لازم صورت می‌گیرد. وی افزود: این فرآورده آرایشی مجوز دارد و پس از رویت برچسب اصالت و اطمینان از اصالت آن قابل تهیه است.

فروزان همچنین گفت: اگر کسی درخصوص هر فرآورده آرایشی و بهداشتی مستنداتی در اختیار دارد می‌تواند آن را ارائه نماید تا با بررسی‌های کارشناسی جلوی رواج شایعات گرفته شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ