تسکین دندان درد با طب سنتی

faateme1366
افراسیابی، متخصص طب سنتی گفت: برای تسکین درد دندان می‌توان از روغن میخک استفاده کرد چون میخک خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد.وی ادامه داد: مصرف سیر در طول روز به کاهش درد دندان کمک می‌کند.

همچنین می توان سیر له شده را با نمک و کره بادام زمینی مخلوط و روی دندان گذاشت.همچنین پیاز نیز یک ماده ضدعفونی کننده است و می‌توان آن را خرد کرده و روی دندان گذاشت.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: انجیر خشک جوشیده شده در شیر، برای درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید است و عصاره وانیل نیز برای تسکین درد دندان توصیه می‌شود. افراسیابی یک توصیه خانگی کرد و گفت: اگر هیچ مسکن و داروی گیاهی در دسترس نبود می‌توان مقداری یخ را روی دندان گذاشت چون با بی‌حس کردن ناحیه متورم، به کاهش درد کمک می‌کند.وی ادامه داد: همچنین می‌توان از لیموترش استفاده کرد چون دارای ویتامین C است و عفونت را کنترل می‌کند.این متخصص طب سنتی گفت: نعناع نیز خاصیت ضد درد دارد به همین دلیل می‌توان اسانس آن را به همراه آب مانند دهانشویه استفاده کرد.

مصرف روزانه گشنیز نیز تقویت کننده دهان و دندان است و از خرابی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

سبزی شاهی نیز همین خاصیت را دارد و لثه‌ها را تقویت می‌کند. وی افزود: مصرف لبنیات مخصوصاً ماست به دلیل داشتن اسیدلاکتیک برای دندان‌ها مفید است.مصرف امگا ۳ نیز توصیه می‌شود که می‌توان آن را از طریق مصرف ماهی جذب کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ