خوراکی های چربی سوز

toranj
6 خوراکی زیر در لیست خوردنی هایی قرار دارند که اگر آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید، به عنوان چربی سوز عمل می کنند:

۱- گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از ویتامین سی است و به متابولیسم صحیح چربی کمک می‌کند و بدین ترتیب باعث چربی سوزی می‌شود. خوردن نصف یک گریپ‌فروت قبل از صرف صبحانه، در به وجود آوردن احساس سیری در شما کمک می‌کند.
۲- فلفل سیاه

Piperine به‌عنوان یک ماده مهم موجود در فلفل سیاه، نشانه‌هایی از سوزاندن چربی در بدن را ثابت کرده است. این خبر خوبی محسوب می شود و می‌تواند راه مناسبی برای کم کردن چند کیلویی وزن به شمار آید.
۳- دارچین

دارچین که به پایین آوردن میزان قند خون شهرت دارد، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی اشتها را کاهش دهد. افزودن دارچین به چای، قهوه و ماست (بدون طعم و کم‌چرب) از راه‌های کاهش وزن به شمار می‌روند.
۴- تخم مرغ

تخم‌مرغ با کالری بسیارکمی که دارد و نیز دارا بودن ۷ گرم پروتئین، درکنار سایرمزایای تغذیه‌ای دیگر، برای کاهش میزان چربی می‌توان گزینه مناسبی به‌حساب آید. مطالعات نشان می‌دهد، خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه، به میزان قابل‌توجهی در کاهش دریافت میزان کالری بدن در طول روز مؤثر است.  اگرچه سفیده تخم‌مرغ منبع بسیار غنی برای پروتئین است، بااین‌حال مصرف مداوم، پشت سر هم و تعداد زیاد آن توصیه نمی‌شود.
۵- سیب

زمانی که پای کم کردن وزن در میان باشد، میوه‌ها دوستان خوبی به شمار می‌روند که مزایای بی‌شماری نیز دارند. یکی از خوبی‌های میوه‌ها این است که هوس خوردن شیرینی را در شما کاهش می‌دهد و شکر موجود در آن به‌اندازه‌ای که شکرغیرطبیعی به بدن شما ضرر می‌رساند، نیست. بهتر است میوه‌ها خصوصا سیب باپوست خورده شوند تا میزان فیبر دریافتی از آن‌ها افزایش پیدا کند. همچنین خوردن میوه باپوست کمک می‌کند که احساس سیری زودرس به شما دست دهد.
۶- چای سبز

چای سبز که به دلیل دارا بودن ترکیبی خاص، یکی از بهترین گزینه‌های چربی سوزی به شمار می‌رود توصیه می‌شود که گرم نوشیده شود تا فواید آن افزایش پیدا کند. افزودن مقداری عسل و لیمو به چای سبز نه‌تنها مزایای آن را افزایش می‌دهد بلکه آن را لذیذتر نیز می‌کند.

منبع: روزیاتو

بهترین نوشیدنی های چربی سوز + روش تهیه

بی رحم ترین چربی سوز دنیا را می شناسید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ