با نگهداری حیوانات خانگی به این بیماری دچار میشوید!

faateme1366
یک متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی با بیان اینکه آسم بیماری تنفسی شایع است، گفت: هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی از جمله آلاینده‌ها، آلرژن‌ها و دخانیات در بروز این بیماری موثرند.

دکتر سیدحمیدرضا مرتضوی افزود: از جمله علائم شایع آسم می‌توان به سرفه، تنگی نفس، تندشدن تنفس، احساس تنگی در قفسه سینه و صدای خس خس اشاره کرد.

مرتضوی با بیان اینکه بروز علائم بیماری بسته به شدت آن دارد، گفت: در موارد خفیف بیماری، علائم هر هفته‌ یک بار و در موارد شدید آن هر روز شاهد بروز علائم بیماری هستیم.

این متخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی اظهار کرد: به طور معمول عواملی از جمله دود سیگار، بیماری‌های ویروسی، رطوبت، تغییر فصل، شروع گرده افشانی گل‌ها و گرد و غبار موجب تشدید علائم این بیماری می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برخی انواع آسم هستند که به دنبال انجام ورزش بروز پیدا می‌کنند و به آن آسم به دنبال ورزش می‌گویند و برخی موارد دیگر هم وجود دارد که به دنبال سرماخوردگی بروز پیدا می‌کند.

این متخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی خاطرنشان کرد: حتی تغییر منزل به علت عواملی که ممکن است در فضای منزل جدید وجود داشته باشد و فرد برای اولین بار با آنها برخورد پیدا می‌کند نیز می‌تواند موجب بروز آسم شود.

مرتضوی، همچنین نگهداری سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی را از جمله موارد موثر در بروز آسم به ویژه در کودکان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه درمان قطعی برای آسم وجود ندارد، گفت: درمان‌های این بیماری بیشتر کنترلی و جهت کاهش علائم بیماری است و در برخی موارد افراد با کاهش علائم و حتی قطع شدن آن می‌توانند مصرف دارو را کنار بگذارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ