قیمت اجاره رحم چقدر است؟!

faateme1366
صدایش را نازک می‌کند و می‌پرسد: رحم اجاره‌ای می‌خواستی؟ برای خودت یا آشناهایت؟ می‌گویم: نه برای خودم. می‌گوید : بازار خراب است گفته‌باشم؛ از این ور عید قیمت‌ها بالاتر رفته...قیمت دستت هست دیگر؟! می‌گویم: بله اما هرچقدر کمتر باشد برایم بهتراست. می‌گوید: با شماره همراه‌ات به من تک زنگ بزن ؛کیس ها را برایت پیامک می‌کنم. پشت تلفن نمی‌شود راحت صحبت کرد...

حکایت این روزهای بازار اجاره رحم جایگزین درکشورمان در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ زیرزمینی و داغ! بازاری که به مدد اینترنت و فضای مجازی طرفین معامله را خیلی راحت به هم می‌رساند و دیگر نیازی به صرف ساعت‌ها حضور اطراف کلینیک‌های ناباروری برای پیدا کردن واسطه‌ها نیست.

حالا واسطه‌ها از دنیای واقعی به دنیای مجازی کوچ کرده‌اند و از امکانات تلگرام، اینستاگرام و آگهی‌های ریز و درشت اینترنتی برای جذب مشتری استفاده‌ می‌کنند؛ دلال‌هایی که نبض بازار را در دست دارند ، برای اجاره رحم نرخ تعیین می‌کنند، قرارداد می‌نویسند و از آشفته بازار غیررسمی اجاره رحم، جیب‌هایشان را پر می‌کنند.

این وسط‌ نیاز جسمی و مالی دو طرف معامله یعنی مادری که قادر به نگهداری جنین در رحم خودش نیست و زنی که به خاطر نیاز مالی رحم‌اش را اجاره می‌دهد، بازار عرضه و تقاضایی بوجود آورده که ردپایش را در دنیای مجازی بیشتر از هرجای دیگری ‌می‌توان دید.

ما برای ورود به این دنیای پررمز و راز و زیرزمینی، سری به صفحات اینترنت می‌زنیم؛ به مدد شماره‌تلفن‌هایی که خیلی‌راحت در دسترس همه قرار داده شده، با سه طرف این معامله صحبت می‌کنیم. با دلال ، اجاره دهنده و اجاره کننده رحم جایگزین یا میانجی. آدم‌هایی که هرکدام هزارویک دلیل دارند برای حضور در این معامله چند میلیون تومانی.

گفتگو با یک واسطه اجاره رحم

«باسلام. چنانچه دهنده و یا گیرنده رحم اجاره ای هستید تماس بگیرید.
——- 0930»

مانا کاربری است که یکشنبه هفدهم اردیبهشت ،این آگهی را دریکی از سایت های تبلیغ و آگهی رایگان ، درج کرده؛اما تلفن همراهش مدام اشغال است. بالاخره بعد از چند بار تماس، ارتباط برقرار می‌شود. صدای آن سوی خط متعلق به زن جوانی است که می‌گوید: هم کیس مناسب اهداکننده تخمک دارد و هم رحم اجاره‌ای.

می‌گویم: نه اهدای تخمک کارم را راه نمی اندازد . رحم اجاره‌ای دارید؟

صدایش را نازک می‌کند و می‌پرسد: رحم اجاره‌ای می‌خواستی؟ برای خودت یا آشناهایت؟

می‌گویم: نه برای خودم. می‌گوید : بازار خراب است گفته‌باشم؛ از این ور عید قیمت‌ها بالاتر رفته…قیمت دستت هست دیگر؟! می‌گویم: بله اما هرچقدر کمتر باشد برایم بهتراست. می‌گوید: با شماره همراه‌ات به من تک زنگ بزن ؛کیس هارا برایت پیامک می‌کنم. پشت تلفن نمی‌شود راحت صحبت کرد…

قبل از قطع شدن ارتباط می‌پرسد: کدام شهر هستی؟

می‌گویم : تهران. می‌گوید: تهران چهارتا کیس دارم. سریع با شماره‌ات به من زنگ بزن برایت پیامک کنم. با تلفن همراهم تک زنگ می‌زنم و چند دقیقه بعد چهار پیامک پشت سرهم برایم ارسال می‌شود:

سپیده/ 25 ساله/ متاهل/ تهران/ یک فرزند 3 ساله پسر دارد/ 25 میلیون + ماهی 500
حبیبی / 26 ساله/ متاهل/ تهران/ یک فرزند پسر دارد/ 25 میلیون + ماهی 500
؟؟؟/ 21 ساله/ متاهل/ یک فرزند 5 ساله دارد/ 27 میلیون+ ماهی 500
مهسا / 23 ساله/ متاهل / یک فرزند دارد/ تهران / 27میلیون + ماهی 500

گزینه‌ها یا به قول خود خانم واسطه، کیس‌ها را یکی یکی نگاه می‌کنم و دوباره با تلفن همراه واسطه تماس می‌گیرم. می‌گویم: قیمت‌ها خیلی بالاست پارسال کمتر بود. می‌گوید: بله دوسال به 20 میلیون هم نمی‌رسید، با 18میلیون معالمه جوش می‌دادم، اما الان کسی حاضر نیست برای این رقم‌ها دردسر 9ماه بارداری را قبول کند.

می‌گویم: قیمت پایین‌تر از اینها ندارید؟

می‌گوید: نه…همین ها هم دیربجنبی از دستت می روند. مشتری اجاره زیاد است.

می‌گویم: همه اینها بار اولشان است؟ تجربه بارداری با این روش را دارند؟

می‌گوید: این چهارنفر بار اولشان است. اما یک کیس دیگرهم دارم که یک بار تجربه رحم اجاره‌ای داشته و یک دوقلوی دختر وپسر هم تحویل داده، یک سه کیلو و یک سه و سیصد. اما قیمتش بالاتر است. 30 میلیون + ماهی 500

دلیلش را که می‌پرسم می‌گوید: چون یک بار “سارو” شده و موفق بوده. البته چون شما می‌خواهی هزینه بکنی بهتر است یکی دیگر را انتخاب کنی چون این خانم با بچه خودش، تا حالا سه بار سزارین شده و ریسک سزارین چهارم برایش بالاست.

یک نگاه دیگر به پیامک‌هایش می‌اندازم و می‌گویم این خانم سپیده به نظرم مناسب است، اما روی مبلغش شک دارم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ