تاخیر در درمان غلظت خون و این خطر جبران ناپذیر!

faateme1366
بررسی‌ها نشان می‌دهد تاخیر انداختن در شروع درمان غلظت خون می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقلی را در افراد افزایش دهد.

“فیبریلاسیون دهلیزی” شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که در صورت ابتلا اغلب مصرف رقیق‌کننده‌های خون برای این بیماران توصیه می‌شود.

آزمایشات جدید حاکی از آن است که نرخ ابتلا به زوال عقلی در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که روند درمان غلظت خون در آنان به تاخیر افتد، افزایش می‌یابد.

فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین شکل ضربان قلب نامرتب است و گاهی اوقات موجب بروز بیماری‌های جدی قلبی از قبیل لخته شدن خون، سکته مغزی و حتی نارسایی قلبی می‌شود.

همچنین اگر این عارضه تحت درمان قرار نگیرد احتمال فوت بیمار بر اثر بیماری‌های قلبی را دو برابر کرده و خطر سکته مغزی را پنج برابر افزایش می‌دهد.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۷۶ هزار نفر که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا بوده و سابقه زوال عقلی نداشتند و از داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این مطالعه در دو گروه تقسیم بندی شدند: گروهی از این بیماران بلافاصله پس از تشخیص ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تحت درمان قرار گرفته و گروهی دیگر یک سال بعد از تشخیص اولیه تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، پزشکان دریافتند تاخیر در شروع درمانِ غلظت خون (حتی تاخیر ۳۰ روزه)، خطر ابتلا به زوال عقلی را در این بیماران افزایش می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ