شگفت انگیزترین تاثیر روابط پدر و فرزند!

faateme1366
نتایج یک مطالعه تاکید می‌کند که پدران می‌توانند تاثیر چشمگیر و مهم بر رشد شناختی و تقویت هوشِ فرزندان خود داشته باشند.

متخصصان کالج سلطنتی لندن در این مطالعه تاکید کردند: پدرانی که از طریق بازی کردن و بروز واکنش‌های مثبت با کودکانِ خود تعامل دارند به آنها کمک می‌کنند که رشد شناختی بهتری داشته باشند.

کارشناسان در این مطالعه اظهار داشتند: نوزادانی که پدرانشان در چند ماه نخست تولد با آنها تعامل فعال و مثبت دارند پس از رسیدن به سن ۲ سالگی در تست‌های شناختی عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

“پائول رامچاندانی” نویسنده این مطالعه گفت: پدران باید با کودکانشان از همان ماه‌های نخست تولد و دوران نوزادی ارتباط نزدیک داشته باشند و با آنان بازی کنند. این نوع رفتار پدر با کودک حتی از زمان نوزادی تاثیر بسیار مثبتی روی رشد کودک دارد.

در این بررسی نحوه تعامل ۱۲۸ پدر با نوزادان سه ماهه‌شان مورد ارزیابی قرار گرفت و تصاویر ثبت شده بازی پدران با کودکشان بدون استفاده از وسایل اسباب بازی بررسی شد. همچنین جلسات کتابخوانی بین پدر و کودک زمانیکه کودک دو ساله بوده مورد تحلیل قرار گرفت و رشد قدرت شناختی نوزادان ارزیابی شد.

به گزارش مدیکال دیلی، نتایج بدست آمده نشان دهنده وجود رابطه مثبت بین ارتباط زودهنگام نوزادان با پدرانشان و نتایج مثبت نوزادان در تست‌های شناختی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ