جدیدترین راه مراقبت تخصصی از پوست و مو

faateme1366
رییس سیزدهمین کنفرانس آسیایی متخصصان شیمی کازمتیک گفت: سلامت مردم در حوزه پوست و مو موضوع حساسی است که متاسفانه مورد تاخت‌وتاز قاچاقچیان قرار گرفته و تنها راه نجات کشور از آن، این است که ارتباط میان دانش و صنعت در حوزه شیمی کازماتیک بیش از گذشته تسهیل شود.

محمد بقایی، ضمن تشریح جایگاه این دانش اظهار داشت: شیمی کازمتیک یک بحث میان رشته‌ای است که گستره‌ای وسیع ولی تخصصی را شامل می شود و در ابعاد مختلف با حوزه سلامت بشری در ارتباط است که بیشترین تمرکز آن بر مراقبت تخصصی از پوست و مو است.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت تخصصی مراقبت از پوست و مو  ادامه داد: در کشور ما بیشترین رویکردی که به این حوزه شده، از دریچه تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی بوده است و در این میان نقش دانش پژوهان گروه های مختلف علمی، اعم از دوستداران شیمی و داروسازان قابل توجه است.

بقایی اضافه کرد: برای اولین بار است که این کنفرانس آسیایی در کشور ما برگزار می‌شود و سعی کرده‌ایم که صاحبان دستاوردهای جهانی را در کشورمان گردهم آوریم. بی شک چنین کنفرانس هایی می تواند زمینه ساز تحول بزرگی در کشورمان در حوزه شرکت های دانش بنیان که علاقه مند به فعالیت در عرصه تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی هستند، شود.

رئیس انجمن متخصصان شیمی کازمتیک خاورمیانه ادامه داد: این کنفرانس آسیایی وابسته به فدراسیون جهانی متخصصان شیمی کازمتیک است و به صورت دوسالانه برگزار می شود و اغلب صاحب نظران جهانی در آن به ایراد جدیدترین دستاوردهای این علم می پردازند.

بقایی اضافه کرد: صنعت کازمتیک در ایران در سال‌های اخیر پیشرفت های بزرگی داشته و توانسته همگام تحولات جهانی حرکت کند، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی مانده است. خصوصا اینکه بحث بهینه سازی ارتباط این دانش با صنعت، یکی از موضوعاتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه سیاستگذاران حوزه سلامت کشورمان قرار گیرد.

رئیس انجمن متخصصان شیمی کازمتیک خاورمیانه ادامه داد: فرآورده‌های تولیدی در ایران، از لحاظ کیفیت می‌تواند شانه به شانه محصولات خارجی گام بر دارد، ولی متاسفانه دلایل مختلف سبب شده که توانایی‌ها در این حوزه عقیم بماند و امیدواریم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی بتواند مسیر توسعه علمی و صنعتی این حوزه را هموار سازد.

وی تصریح کرد: پتانسیل کشور ما از لحاظ گیاهان بومی بسیار زیاد است، به طوری که می‌توان از طریق نانو و سلول‌های بنیادی از آنها در تولید محصولات جدید استفاده کرد. ولی شرط اساسی برای چنین رویکردی آن است که اراده ملی برای ایجاد خودکفایی و توسعه مبتنی بر مرجعیت علمی وجود داشته باشد.

بقایی اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس در کشورمان، استفاده صاحبان صنعت از تجربه متخصصان جهانی است تا بتوانیم در میان مدت، نگاه دنیا را به این نقطه از خاورمیانه که مهد طب و داروسازی و گیاهان دارویی بوده است، معطوف کنیم.

بقایی، زمان برگزاری کنفرانس را 25 تا 27 اردیبهشت ۹۶ در کرمان اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان یکی از قطب های داروسازی شناخته می شود و به همین جهت این کنفرانس را در این شهر برگزار کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: منتظر حضور مسئولان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در این کنفرانس هستم تا بتوانیم یک مشارکت گروهی برای جهش عظیم در این حوزه را رقم بزنیم.

بقایی با اشاره به نقش داروسازان در پیشبرد اهداف شیمی کازمتیک تصریح کرد: مشارکت داروسازان و بویژه انجمن داروسازان ایران می‌تواند توان نوآورانه جوانان و صاحب نظران کشورمان و پتانسیل تاریخی کشورمان را به جهانیان عرضه کرده و  زمینه‌ساز ایجاد محفل علمی بی نظیر در سطح خاورمیانه شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ