خانم هایی سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند، از مصرف شیرینی پرهیز کنند

sahar.d
صرف بی‌رویه شیرینی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به صدا در می‌آورد.

شهلا نوری متخصص جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی گفت: همواره یکی از مشکلات شایع در میان زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک اشتهای زیاد آن‌ها نسبت به مواد شیرین، قند و شکر است و اغلب مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک نمی‌توانند در برابر شیرینی ها، قند و شکر خود را کنترل کنند و میل شدیدی به خوردن این مواد دارند و این سوال پیش می‌آید که چرا زنان مبتلا به این سندرم در مقایسه با سایر افراد میل بیشتری برای خوردن شرینی‌جات دارند.

‎وی در ادامه علت اصلی این موضوع را هورمون انسولین دانست و افزود: انسولین محرک قوی برای تحریک اشتها به شمار می‌آید و نقش زیادی در افرایش وزن در افراد مبتلا به این سندروم دارد و یکی از عوارض سندروم تخمدان پلی کیستیک دیابت نوع دو به دلیل مقاومت سلول‌ها نسبت به انسولین است.

‎عضو انجمن لاپاراسکوپی ایران گفت: در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک انسولین یک چرخه معیوب ایجاد می‌کند به این صورت که انسولین باعث میل زیاد این افراد به خوردن مواد شیرین می‌شود، وقتی مواد شیرین می‌خوریم قند خون به سرعت بالا رفته و انسولین زیادی ترشح می‌شود که این ترشح زیاد انسولین، اضافه وزن و چاقی و افزایش تری گلیسیرید خون که عاملی برای بیماری‌های قلبی و عروقی است، تهدیدی برای فرد محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: مصرف شیرینی‌جات، قند و شکر برای مبتلایان به این سندرم خوب نیست و این افراد باید سعی کنند مصرف این مواد را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانند و میوه و سبزی را جایگزین مواد غیرمفید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک که همه زنان باید بدانند

همه آنچه باید راجع به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک بدانید(1)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ