با منابع فوق العاده کربوهیدرات ها آشنا شوید

sahar.d
یک الگوی غذایی سرشار از این نوع خوراکی‌ها امکان ابتلا به انواع بیماری‌ها را کاهش داده و در عین حال انرژی بدنتان را تامین می‌کند.

بهترین مواد غذایی منابع مغذی از کربوهیدارت‌ها هستند. حتما شما نیز نام کربوهیدرات‌ها را شنیده اید و می‌دانید که بخشی از هر رژیم غذایی را منابع کربوهیدراتی تشکیل می‌دهند و اگر مصرف منابع کربوهیدرات کمتر و یا بیشتر از مقادیر مورد نیاز بدن باشند، عوارضی را به همراه دارد؛ برای مثال یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات‌ها اشتها و چاقی شکمی را دوچندان می‌کند و یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات کاهش وزن کوتاه مدت را ارتقا می‌بخشد، ولی خطرات و عوارضی را به ویژه در سیستم کلیوی به همراه دارد.

سیب زمینی شیرین
این نوع از سیب زمینی به رنگ نارنجی دیده می‌شود و طعم شیرینی دارد و به دلیل مقادیر بالای بتاکاروتن و ویتامین A برای ایمنی سیستم ایمین بدن ضروری است و می‌توان آب این نوع سیب زمینی را به همراه گلاب و دارچین استفاده کرد.

حبوبات
عدس و لوبیا حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و پروتئین هستند که کیفیت و سلامت بدن شما را بالا می‌برند.

شیر
شیر و فرآورده‌های لبنی مانند ماست و پنیرحاوی لاکتوز، پروتئین و سدیم برای سلامت بدن و استخوان‌های بدن توصیه می‌شود.

موز
یک موز، در حالی که سرشار از فیبر و پتاسیم است، اما حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. موز در بین میوه‌ها حاوی بالاترین میزان کربوهیدارت است.

مربا و ژله
مربا یا ژله‌ هر میوه ای، سرشار از قند است. حتی ژله یا مرباهای اصطلاحاً هفت میوه هم که شکر افزودنی ندارند، سرشار از قند هستند. البته انتخاب چنین ژله و مرباهایی قطعاً بهتر از انواع دارای قند است، اما کماکان باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کرد.

ذرت بو داده
دانه‌های ذرت به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان میزان ۱۱۰ کالری و ۴ گرم فیبر به بدن می‌رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منابع پنهان کربوهیدرات

کربوهیدرات خوب و کربوهیدرات بد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ