در ایام ماه رمضان آش و حلیم غیر بهداشتی نخرید

samiira
رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت گفت: سیستم‌های نظارتی وزارت بهداشت با بهره مندی از تجهیزات نظارت پیشرفته، قادر به تشخیص کیفیت و سلامت مواد غذایی به کار رفته در آش و حلیم هستند.

 خسرو صادق نیت در خصوص نحوه نظارت وزارت بهداشت بر سلامت مواد غذایی در ماه رمضان گفت: با فرا رسیدن ماه رمضان، امسال وزارت بهداشت سیستم نظارتی متفاوتی را نسبت به مواد غذایی اعمال خواهد کرد و با توجه به مجهز شدن تیم نظارتی به تجهیزات نظارتی پیشرفته، سلامت مواد در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شده و با خاطیان این امر برخورد قاطع خواهد شد.
رئیس اداره بهداشت و محیط وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آش و حلیم یکی از مواد غذایی است که در ماه مبارک رمضان بسیار مصرف می‌شود و فروش آن در همه مناطق شهر به وفور دیده می‌شود. با وجود گرمای هوا و فساد سریع مواد، نظارت بر سطح کیفیت مواد، رعایت نکات بهداشتی در طبخ آش و حلیم، نگهداری و تازگی محصول ارائه شده مردم به طور دقیق تری انجام خواهد شد. 
وی در خصوص فروش آَش و حلیم در مغازه‌های غیراستاندارد، عنوان کرد: تجهیزات نظارت پیشرفته این امکان را دارد که به صورت دیجیتال، کیفیت مواد آش و حلیم و سلامت آن را بررسی کند. بر این اساس در صورت وجود خطا و عدم رعایت اصول بهداشتی، مکان مربوطه پلمپ شده و کلیه مواد غذایی میکروبی و فاسد مرجوع شده و خاطیان به دادگاه مربوطه معرفی می‌شوند.
رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی با بیان اینکه عرضه آش و حلیم در ساندویچی‏ها غیرمجاز است، گفت: «واحدهای مجاز عرضه با بنرهای متحد‏الشکل از واحدهای غیرمجاز قابل تشخیص هستند.»حسین محمدی افزود: «تمام واحدهای مجاز به عرضه آش و حلیم در سطح شهر تهران با یک بنر متحد‏الشکل که روی آن نوشته شده «عاملین فروش غذاهای سنتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه» از سایر واحدهای عرضه مشخص می‏شوند.»

این نکته را درباره حلیم جدی بگیرید!

منابع: جام جم ، رویکرد24

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ