میخواهید سالم بمانید؟ حتما ورزش کنید

sahar.d
یک متخصص طب ورزشی گفت: هدف از ورزش منظم و مداوم زیر نظر پزشک این است که فرد با احساس و کیفیت بهتری بتواند زندگی کند.

مهرشاد پورسعید اصفهان متخصص طب ورزشی در خصوص تأثیرگذاری برنامه مستمر ورزشی در سلامت افراد اظهار داشت: قدم اول برای افرادی که می‌خواهند ورزش کنند، ارزیابی صحیح فرد است، یعنی پزشک چهار پارامتر فرد را اندازه گیری و سطح سلامت وی را مشخص می‌کند که در کدام مسیر قرار دارد و بر اساس نقایصی که در سیستم بدنی اش وجود دارد، فعالیت ورزشی مناسبی برای وی توصیه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ورزش بدون هدف معنا ندارد، ادامه داد: پس از ارزیابی پزشک، شاخص‌های اولیه افراد مشخص و معین می‌شوند؛ از این رو، به منظور افزایش شاخص‌ها و بهبود آن‌ها باید فعالیت ورزشی انجام پذیرد.

این متخصص طب ورزشی افزود: داشتن برنامه فعالیت ورزشی بر اساس سطح سلامت افراد باعث می‌شود فرد در شرایط بهتر و وضعیت مناسب تری ورزش کند و کوفتگی‌های ناشی از زندگی روزمره در وی کمتر باشد و شادابی و طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی در رادیوسلامت ادامه داد: این فرد با کیفیت بهتری زندگی خواهد کرد، پس هدف از ورزش منظم، دقیقاً این است که فرد با احساس و کیفیت بهتری بتواند زندگی کند.

پورسعید اصفهان در خصوص مؤلفه‌های یک ورزش خوب از لحاظ علمی تأکید کرد: با توجه به ارزیابی هایی که توسط پزشک انجام می‌شود به فرد یک نسخه و برنامه ورزشی داده می‌شود که در این برنامه ورزشی مشخص می‌شود فرد باید ورزش هوازی انجام دهد یا ورزش، صرفاً جنبه سلامت داشته باشد. 

وی اظهار داشت: به فراخور شرایط هر فرد در ارزیابی‌های اولیه و اینکه آیا فرد بیماری دارد یا خیر، پزشک، محدودیت هایی برای فرد قائل می‌شود. 

این متخصص طب ورزشی با بیان اینکه یک برنامه خوب و شدت ورزش براساس ارزیابی‌های اولیه انجام می‌شود، یادآور شد: مجموع آن‌ها فرآیندی می‌شود که مثلا فرد از نقطه “الف”، که نقطه نسبتاً سالم و در معرض خطری است فرد را به نقطه “ب”، که نقطه سالم است انتقال خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بهترین ورزش ها برای جلوگیری ز زوال عقل

اهمیت ورزش در سلامت زنان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ