ساعات مناسب غذایی برای روزه‌داران

toranj
یک متخصص طب سنتی گفت: حتی خوردن ماست با یک غذای دیگری نیز به‌عنوان روهم‌خوری و مضر محسوب می‌شود چون ماست به‌طور مستقل یک غذای جداگانه است.

ک متخصص طب سنتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با ارائه توصیه‌های طب سنتی برای ماه رمضان اظهار داشت: نوشیدن چای در ماه رمضان باید با احتیاط بیشتری صورت پذیرد و می‌توان از نوشیدنی‌های بهتری چون ماءالشعیر طبیعی استفاده کرد که برای جلوگیری از عطش بسیار مفید است و می‌توان این نوع ماءالشعیر را به‌صورت خانگی درست کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد پس از پایان ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، زیرا روهم‌خوری، درهم‌خوری و باهم‌خوری دارند، مثلاً حتی خوردن ماست نیز با یک غذای دیگری به‌عنوان روهم‌خوری محسوب می‌شود چون ماست به‌طور مستقل یک غذای جداگانه است، بنابراین با توجه به زمان محدود بین افطار تا سحر افراد باید در روش غذا خوردن دقت بیشتری کنند تا هم غذا به‌درستی هضم شود و هم خواب مناسب داشته باشند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: افراد باید افطار خود را با آب گرم به‌همراه خاک‌شیر باز کنند و بعد از فاصله‌ای از افطار؛ غذای اصلی را میل کنند و در نهایت بعد از دو ساعت نوشیدنی و میوه‌هایی مانند کاهو را که رطوبت‌بخش است مصرف کنند، به‌طوری که می‌توانند از سالاد کاهو، هویج و زیتون استفاده کنند ولی با رعایت همان ترتیب غذا خوردن، و در نهایت یک ساعت بعد از مصرف این نوشیدنی‌ها و سالاد بخوابند تا بتوانند در ساعات سحر بدون مشکل بیدار شوند یعنی حتماً فاصله بین آخرین غذا و خواب قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه افراد در ماه رمضان از فضاهای مجازی بین زمان خوابیدن و سحر خودداری کنند، عنوان کرد‌: چیزهای که افراد می‌توانند همراه با غذا مصرف کنند بیشتر سبزیجات، خرما، البته بدون افراط در مصرف، و زیتون پرورده است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افرادی هم که اهل ورزش هستند نیز در ماه رمضان مدت ورزش خود را کم کنند ولی قطع نکنند و از ورزش‌های سنگین نیز پرهیز کنند و زمان ورزش خود را در اوقات شب انجام دهند.

وی درباره توصیه‌های به بیماران دیابتی نیز عنوان کرد: بیماران مبتلا به دیابت حتماً در ماه رمضان با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهند، زیرا برخی بیماران دیابتی پُرخطر به هیچ عنوان نباید روزه بگیرند زیرا شرع مقدس نیز در برخی مواقع برخی اعمالی را که ثواب دارد نیز در صورتی که به بدن آسیب وارد شود گناه عنوان کرده است.

منبع: جام جم سرا

رفع عطش با بهترین شربتهای سنتی! +خواص درمانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ