با این کارها بعد از بارداری لاغر شوید

sahar.d
یکی از چالش‌های خانم‌ها پس از زایمان کم کردن وزن و رسیدن به شرایط آرمانی قبل از بارداری است، برای کم کردن وزن می‌توان از انواع شیوه‌ها و روش‌های خلاقانه استفاده کرد.

کارشناسان به نومادران که می‌خواهند وزن خود را کم کنند توصیه می‌کنند از رژیم‌های غذایی سخت استفاده نکنند، زیرا علاوه بر ضعف بنیه مادر، سبب کاهش مواد مغذی در شیر و تغذیه ناکافی نوزاد می‌شود.

بهترین کار برای کاهش وزن، رژیم غذایی متعادل شامل انواع خوراکی‌های مغذی، میوه، سبزیجات، نان، غلات سبوس دار، پروتئین و لبنیات کم چرب است.

نومادران باید با استفاده از ورزش و تحرک بدنی وزن خود راکاهش دهند.

در ادامه برخی تکنیک‌ها و راهکار‌ها برای کم کردن وزن پس از بارداری وجود دارد که نومادران با انجام آن‌ها می‌توانند به سرعت بدون نیازبه رژیم‌های غذایی سخت به وزن مطلوب خود دست پیدا کنند.

در گام اول وعده‌های غذایی را منظم مصرف کنید، در زمان‌های معین صبحانه، نهار و شام بخورید تا ساعت بدن شما تنظیم شود، تحقیقات نشان داده مصرف نامنظم مواد غذایی یکی از اصلی‌ترین دلایل چاقی به ویژه در ناحیه شکم است.

به جای آنکه سه وعده غذایی زیاد مصرف کنید، می‌توانید در شش وعده، مواد غذایی مورد نیازبدنتان را تامین کنید، مصرف شش وعده مواد غذایی سالم و مغذی باعث افزایش شیر تولیدی در بدن مادرو تغذیه بهتر نوزاد می‌شود.

در انتخاب مواد غذایی دقت کنید، بدن مادر در دوران شیردهی به خوراکی هایی نیاز دارد که بتواند انرژی مورد نیاز فعالیت‌های روزانه مادرو نوزاد را فراهم کند.

از جمله بهترین خوراکی‌ها دراین زمان غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم، پروتئین، خوراکی‌های حاوی فیبر، ماهی آزاد، سالمون، ماهی تن، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، حبوبات و ماست است.

به میزان کافی حدود هشت الی ده لیوان آب در روز بنوشید تا سموم به طورکامل از بدن شما دفع شود و از طریق شیر وارد بدن نوزاد نشود.

مصرف به اندازه آب همچنین باعث بهبود سوخت و ساز بدن و کاهش میزان چربی موجود در بدن و تناسب اندام می‌شود.

به جز آب می‌توانید از مایعاتی، چون لبنیات، سوپ، آبمیوه، آب سبزیجات و ماء الشعیر نیز برای دریافت حجم مورد نیاز آب روزانه استفاده کنید.

برای انجام ورزش حتماً با متخصص مشاوره انجام دهید و از ورزش‌های سبک مانند قدم زدن، آهسته دویدن، شنا، ایروبیک، یوگا و ورزش‌های کششی شروع کنید تا دچار خستگی و دردهای عضلانی نشوید.

با وجود اینکه تنظیم خواب نومادر پس از تولد نوزاد به راحتی امکان پذیر نیست، اما کارشناسان برای حفظ سلامت بدن و نیز کاهش اضافه وزن مادر توصیه می‌کنند مادر به طور کلی هر روز هشت ساعت را استراحت کامل داشته باشد حتی اگر هر بار تنها دوساعت بتواند استراحت کند، برای اینکه خواب به اندازه داشته باشید می‌توانید ازاعضای خانواده کمک بگیرید و با تقسیم کار و وظایف به استراحت بپردازید.

هر روز خودتان را وزن کنید و نوزاد را بغل کنید این کار مانند وزنه زدن باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود.

سطح استرس خود را کاهش دهید، این کاررا می‌توانید با استفاده از تمرین‌های یوگا و مدیتیشن یا نوشیدن چای بابونه انجام دهید، از مصرف کافئین خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث استرس و تپش قلب شود.

زمانی را برای استراحت، تماشای فیلم، رفتن به گردش و مهمانی و راه رفتن اختصاص دهید این کار باعث می‌شود تا کالری بیشتری بسوزانید و سریعتر به وزن ایده آل خود برسید.

در نهایت زود شام بخورید و از خوردن غذای خارج از منزل خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث افزایش وزن شود، هنگام رفتن به فروشگاه و مکان‌های خرید نیز از خریدن مواد غذایی شیرین، شور، فست فود و غذاهای حاضری خودداری کنید.

با انجام این راهکار‌ها در یک بازه زمانی کوتاه به وزن ایده آل خود می‌رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۶ روش ساده برای آب کردن چربی‌های شکم پس از زایمان

۱۰ نکته کلیدی برای کوچک کردن شکم پس از زایمان-قسمت دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ