پاسخ پرتکرارترین “چگونه” های پوست و مو را بخوانید!

bagheri.mry
اگر نگاهی به پرسش‌های پرتکرار در موتورهای جستجو بیندازید، می‌بینید سوال‌های متفاوتی از بیماری‌های ناخن، ریزش مو، مدهای آرایشی و... پرسیده شده است؛ پرسش‌هایی بسیار متنوع و متفاوت. اما 5 موضوع جزو شایع‌ترین موضوع‌هایی است که در دنیای مجازی تکرار شده که در این مطلب آورده شده است.

اگر نگاهی به پرسش‌های پرتکرار در موتورهای جستجو بیندازید، می‌بینید سوال‌های متفاوتی از بیماری‌های ناخن، ریزش مو، مدهای آرایشی و… پرسیده شده است؛ پرسش‌هایی بسیار متنوع و متفاوت. اما 5 موضوع جزو شایع‌ترین موضوع‌هایی است که در دنیای مجازی تکرار شده و مورد پرسش کاربران اینترنتی قرار گرفته است. آیا می‌دانید چه پرسش‌هایی در حوزه پوست و مو و زیبایی در صدر جستجوهای گوگل در سال گذشته بوده است؟ این مطلب، پاسخی است به همین پرسش.

پرسش اول: چگونه موهای کم‌پشت خودمان را پرپشت‌ نشان دهیم؟

شاید باورش کمی سخت باشد اما تعداد زیادی از کاربران اینترنتی در سال گذشته به دنبال فهمیدن این موضوع بوده‌اند که چطور با وجود موهای کم‌پشت آن را طوری ببافند که قطور و پر دیده شود.

در پاسخ به این سوال قدم اول این است که به جای شانه زدن و مرتب کردن موها آن را با انگشتانتان صاف کنید. حالا به‌جای آنکه موها را 3 دسته مساوی کنید، باید آن را به 2 بخش تقسیم کنید. در عوض موقع بافتن مو دسته سوم را خیلی نازک از پشت هر دسته بردارید. بافت شما باید سفت باشد و انتهای بافت محکم بسته شود. حالا برای آنکه بافتتان قطورتر به نظر برسد با دست کمی بافت را باز کنید و به اطراف بکشید.ابرو

پرسش دوم: چگونه رشد موهایمان را تسریع کنیم؟

 زنان هرگز از موهای خود رضایت ندارند. وقتی موهای فری دارند، دوست دارند مویشان صاف باشد و وقتی موهای صافی دارند دنبال روشی برای فر کردن آنها هستند. وقتی موهایشان بلند است دنبال مدل موی کوتاهند و برعکس! در سال 2016 موهای بلند دوباره روی بورس آمد و به همین دلیل بسیاری از کاربران اینترنتی دنبال راهی بودند تا سرعت رشد موها را افزایش دهد. گرچه در بسیاری از مقالاتی که در این رابطه منتشر شده است کارشناسان مد و زیبایی ماساژ پوست سر را توصیه کرده‌اند اما دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده آن را رد کرد و گفت این روش جز آنکه باعث افزایش ترشح سبوم (چربی) در کف سر شود، تاثیر چندان چشمگیری نخواهد داشت.

این متخصص پوست و مو استفاده از داروهای تقویتی افزایش‌دهنده جریان خون مثل ماینوکسیدیل را توصیه کرد و تاکید داشت که نباید موها را سفت بست و تا جای ممکن باید کمتر از مواد شیمیایی مثل رنگ مو استفاده کرد. همچنین باید موها را درست شست تا باقیمانده مواد شیمیایی روی سر نماند و استرس روزانه را هم مدیریت کرد. دکتر نیلفروش‌زاده تاکید داشت که استفاده بیش از اندازه از محصولات بهداشتی به نفع سلامت موها نیست و موها را نباید هر روز شست زیرا این کار باعث خشکی پوست سر می‌شود و در ضمن تنها یک بار در هفته باید از ماسک مو استفاده کرد. در این شرایط وقتی پوست سر و فولیکول مو سالم است مو رشد خوبی خواهد داشت. البته حداکثر میزان رشد مو در 1 ماه 5/1 تا 3 سانتی‌متر است و بیش از این نباید انتظار داشته باشید.

پرسش سوم: چگونه ابروهایمان را پرپشت‌تر کنیم؟

در سال 2016 بار دیگر داشتن ابروهای قطور و پر پشت مد شد و سوالات بسیاری از کاربران حول محور آرایش ابرو و شیوه برداشتن صحیح ابرو می‌چرخید. جستجو در رابطه با روش‌های میکروپیگمنتیشن نیز بالا بود. هفته‌نامه «سلامت» در این رابطه نیز چند مطلب منتشر کرد که هم در رابطه با نحوه صحیح آرایش ابرو بود و هم در مورد روش‌های مختلف تتو! در یکی از این مصاحبه‌ها دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، معتقد بود تا جای ممکن نباید از موچین و نخ برای برداشتن ابرو استفاده کرد و تیغ بهترین وسیله برای برداشتن موهای اضافه است که به فولیکول مو آسیب نمی‌رساند. دکتر سیدمسعود داوودی نیز در مطلب دیگری که به تاتوی ابرو پرداخته شده بود، روش میکروپیگمنتیشن با رنگ‌های موقت را تنها روش مناسب برای تتوی ابرو دانست و تاکید کرد این کار باید زیرنظر متخصص و در صورت نیاز به‌عنوان یک روش درمانی استفاده شود.

پرسش چهارم: چگونه موهای صاف خودمان را فر کنیم؟
لاکتا
برخلاف صاف کردن مو که در سال 2015 طرفدار پیدا کرده بود، سال 2016 کاربران اینترنتی بیشتر به دنبال روش‌هایی بودند که به واسطه آن بتوانند موهایشان را طبیعی و بدون آنکه مو آسیبی ببیند، مجعد یا فر کنند. برای فر کردن موهای صاف؛ امروزه اتوهای مو پیشنهاد می‌شود اما برای آنکه مو آسیب نبیند باید به چند نکته توجه کرد؛ اول اینکه هرگز زمانی که موها خیس است از اتوی موی فر استفاده نکنید چون در این شرایط موها آسیب‌پذیرترند. قبل از فر کردن مو از محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. این نوع کرم‌ها در بازار موجود است و مانع از خشکی و آسیب مو می‌شود. فکر نکنید هر چه دمای اتوی مو بالاتر باشد نتیجه بهتر است. درجه حرارت بالا باعث می‌شود موسریع‌تر و دائمی آسیب ببیند.

پرسش پنجم: چگونه می‌توان لاک ناخن موقت را پاک کرد؟

ژلیش از جمله روش‌هایی بود که در حوزه زیبایی ناخن در سال 2016 باب شد. لاک‌های موقتی که ماندگاری بالایی داشتند و با آستن پاک نمی‌شد و حداقل دوامی 10 روزه روی ناخن داشت. این نوع لاک‌ها که با اکثرا کاشت همراه است مورد تایید متخصصان نیست و در کل توصیه بر آن است که از لاک‌های معمول استفاده کنید و هر از گاهی اجازه دهید ناخن فرصت تنفس پیدا کند. از سوی دیگر باید از پاک‌کننده‌های فاقد الکل برای بردن لاک استفاده کرد تا پوست دست خشک نشود. برای ثبات رنگ ژلیش باید دست را در دستگاه UV گذاشت که تاثیری مشابه سولاریوم دارد و برای پوست به شدت مضر است.

منبع: برترین ها

چرا این روزها ترمیم مو جزء روش‌های پرطرفدار است؟!

پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در بین مردان

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ