8 نشانه خطرناک حمله قلبی که باید بشناسید!

samiira
حمله قلبی از جمله بیماری های قلبی است که به راحتی می تواند سبب مرگ فرد شود.حمله قلبی به علت بسته شدن عروق قلب رخ می دهد.

عوامل زیادی در ابتلا به حمله قلبی نقش دارند که از جمله می توان به تغذیه اشاره کرد؛ مصرف موادی همچون الکل و سیگار از علل اصلی ابتلا به حمله قلبی هستند.

احساس سنگینی
رایت می‌گوید معمولا افراد از نوعی حس سنگینی آزاردهنده که نمی‌توان آن را درد نامید شکایت می‌کنند. این سنگینی اغلب در وسط قفسه سینه احساس می‌شود اما می‌تواند در نواحی دیگری مثل سمت چپ قفسه سینه، گردن، گلو، فک پایین، یکی از شانه‌ها و قسمت بالایی بازوها احساس شود.

عرق سرد
عرق سرد که نوعی واکنش بدن در شرایط جنگ و گریز به شمار می‌آید، بر اثر عواملی غیر از تغییرات دمایی ساده بدن نیز بروزمی کند. عرق سرد را می‌توان واکنش بدن به استرس یا علامتی از آسیب‌دیدگی یا بیماری دانست.

حالت تهوع
حالت تهوع حس ناخوشایندی است که همیشه نمی‌تواند حاکی از آنفلوآنزا یا وجود میکروب‌ها در بدن باشد. حالت تهوع نشانه‌ای برای طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامت است، اما دکتر رایت می‌گوید اگر حالت تهوع با یکی دیگر از علائم خفیف حمله قلبی همراه باشد باید آن را جدی گرفت.

سوء‌هاضمه
احساس ناراحتی در قسمت فوقانی شکم می‌تواند علل زیادی داشته باشد، اما ممکن است نشانه احتمالی حمله قلبی نیز باشد. هرچند این عارضه یک مشکل معمول است، اما اگر غالبا این احساس را دارید آن را نادیده نگیرید.

سوزش معده
ترش کردن یا سوزش معده علائم بسیار قابل تشخیصی دارد، اما دردی که در این حالت در قفسه سینه احساس می‌شود، می‌تواند حاکی از مشکل بزرگ تری باشد. هر چند درمان‌ها و داروهای زیادی برای این مشکل وجود دارد، اما اگر درست پشت جناغ سینه دردی احساس می‌کنید، حتما در مورد آن با پزشک مشورت کنید.

بادگلو
بادگلویی که پس از یک وعده غذایی سنگین عارض می‌شود، غالبا ناشی از حجم زیاد هوای بلعیده شده است، اما ممکن است نشانه‌ای از حمله قلبی نیز باشد. دکتر رایت می‌گوید: اگر بادگلو با هریک از علائم دیگری که ذکر شد همراه باشد، باید احتیاط بیشتری به خرج داده شود.

احساس ضعف
بسیاری از افراد معمولا حالت‌هایی را که در آنها صد درصد احساس سرحال بودن نمی‌کنند، نادیده می‌گیرند. رایت می‌گوید چون این نشانه نامشخص بیشتر در سالمندان مشاهده می‌شود، معمولا ناشی از مشکلات گوارشی تلقی شده و به آن به عنوان نشانه‌ای از حمله قلبی توجه نمی‌شود.

تنگی نفس
مسلما کار فیزیکی سنگین باعث می‌شود از نفس بیفتیم، اما تجربه این حالت به طور مداوم نشانه مشکلات حادتری است. اگر در حالت‌هایی که نباید تنگی نفس داشته باشید دچار این عارضه می‌شوید، درمورد سلامت قلبتان با پزشک مشورت کنید.

6عادت روزانه و خطر بیماری قلبی!+ دلیل سفیدی موی آقایان!

منبع: بهداشت نیوز

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ