برای پیشگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان چه کنیم؟

faateme1366
عضو هیات مدیره انجمن دندان‌پزشکان ایران گفت: بسیاری از بوهای ایجاد شده در دهان به دلیل وجود این پلاک‌های میکروبی بر روی سطح زبان است که با برداشته شدن آن‌ها بو برطرف خواهد شد.

همایون فراست در خصوص روش‌های پیشگیری از بروز بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان توصیه‌هایی را مطرح کرد.

این دندان‌پزشک گفت: افراد بهتر است پس از صرف وعده سحری از نخ دندان استفاده کنند، زیرا نخ دندان باعث می‌شود غذاهایی که در بین دندان افراد باقی مانده است از بین برود، زیرا ماندن این غذاها در بین دندان‌ها باعث بروز بوی بد در طول روز خواهد شد.

وی افزود: همچنین استفاده از مسواک پس از نخ دندان پس از صرف غذا در وعده‌های سحر و افطار می‌‌تواند از بروز بوی بد دهان در طول روز پیشگیری کند.

فراست توصیه کرد: در کنار استفاده از نخ دندان و مسواک استفاده از دهان‌شویه ها نیز می‌تواند به رفع شدن پلاک‌های میکروبی کمک کند.

این دندان‌پزشک تصریح کرد: افراد بهتر است هنگام مسواک زدن با کشیدن برس یا مسواک بر روی زبان، پلاک‌های میکروبی را از روی سطح زبان تمیز کنند. بسیاری از بوهای ایجاد شده در دهان به دلیل وجود این پلاک‌های میکروبی بر روی سطح زبان است که با برداشته شدن آن‌ها بو برطرف خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن دندان‌پزشکان ایران ادامه داد: همچنین یکی دیگر از چیزهایی که از ایجاد بوی بد دهان تان در ماه رمضان جلوگیری می کند زبان شوی است. زیرا تمام باکتریهای موجود روی زبان را از بین برده و از ایجاد بوی بد در دهان تان جلوگیری می کند.

فراست افزود: استفاده از برخی مواد غذایی مانند سیر و پیاز نیز در وعده‌های سحری باعث ایجاد بو در طول روز خواهد شد لذا توصیه‌ میشود افراد از مصرف این غذاها در وعده سحری پرهیز کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن دندان‌پزشکان ایران گفت: دهان‌شویه‌ها به دلیل داشتن فلوراید می‌توانند کمک زیادی به برطرف شدن بوی دهان افراد کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ