آخرین آمار فوت شدگان تب کریمه کنگو!

faateme1366
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور ۳۳ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است و متاسفانه سه نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر محمد مهدی گویا اظهار داشت: تمام افرادی که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده بودند، تحت درمان قرار گرفتند و آخرین موارد شناسایی شده، مربوط به استان مازندران است که هر دو بیمار وضعیت باثباتی دارند و رو به بهبود هستند و نگرانی‌ها در مورد هر دو نفر آن‌ها، رفع شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: وضعیت شیوع این بیماری در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است و شیوع این بیماری در این فصل از سال، کاملا طبیعی است و هر ساله تقریبا همین تعداد به تب کریمه کنگو مبتلا می‌شوند و امسال حساسیت‌ها و توجهات نسبت به این بیماری افزایش یافته است.

 وی شیوع بیماری تب کریمه کنگو را بیشتر مربوط به فصول بهار و تابستان دانست و گفت: تب کریمه کنگو عمدتا بیماری افرادی است که با دام سر و کار دارند و سایر افراد بیشتر بر حسب اتفاق به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 دکتر گویا خاطرنشان کرد: افرادی که به صورت مستقیم با دام سرو کار دارند از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام قرار دارد، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما و در اکثر موارد ابتلا، افراد بر اثر کنه آلوده، گزیده شده‌اند که قبلا روی بدن قرار داشته است و مواردی از ابتلا نیز در زمان ذبح یا تماس با احشای(اعضای داخلی بدن) و ترشحات و خون دام، شناسایی شدند.

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما گوشت را از محل مطمئن و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور خریداری کنند اما زمانی که فرد بدون رعایت نکات بهداشتی اقدام به ذبح دام کند و یا وقتی که دام در کنار خیابان به فروش رسیده و همان لحظه ذبح می شود، خطرات زیادی برای مردم ایجاد می شود.

 وی تصریح کرد: دامی که ذبح می‌شود باید ۲۴ ساعت در شرایط ویژه و دمای یخچال، نگهداری شود تا ویروس موجود در بدن، گوشت و احشاء(اعضای داخلی بدن) دام از بین برود و قابل استفاده باشد که در غیر این صورت، فردی که بدن دام را تمیز می کند یا گوشت آن را خرد می کند، ممکن است به طور سهوی آلوده و مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شود.

 دکتر گویا ضمن تاکید بر اینکه بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت پخته و بهداشتی منتقل نمی‌شود، افزود: بر خلاف تصور بسیاری از افراد، این بیماری از طریق خوردن گوشت پخته و بهداشتی منتقل نمی‌شود و گوشت یا جگری که در شرایط مناسب بهداشتی نگهداری شده و خوب پخته شده باشد، امکان انتقال تب کریمه کنگو را به صفر می‌رساند.

براساس گزارش وبدا،  وی در پایان یادآور شد: یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال و ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو این است که افرادی که دام دارند، پشم گوسفندان را در فاصله زمانی اندک، اصلاح کنند.

انتهای پیام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ