این عادت روزانه کودکان را چاق می‌کند! مراقب باشید!

faateme1366
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: کودکانی که در اتاق خواب تلویزیون تماشا می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی قرار دارند.

محققان کالج دانشگاهی لندن در مطالعه خود دریافتند: تماشای هر چه بیشتر تلویزیون در کودکان و به ویژه دختران خطر ابتلا به چاقی را در آنان بیشتر می‌کند. همچنین نگاه بیش از حد به صفحه تلویزیون می‌تواند پیامدهای منفی مختلفی به دنبال داشته باشد.

محققان انگلیسی با بیان اینکه تماشای تلویزیون با خطر چاقی در کوکان همراه است، اظهار داشتند: ضرورت دارد مشخص شود آیا استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ نیز به چاقی در کودکان منجر می‌شود یا خیر؟

در این بررسی اطلاعات بیش از 12 هزار کودک در انگلیس در مدت چند سال مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین از والدین کودکان خواسته شد تا مدت زمان تماشای تلویزیون کودکان‌شان را گزارش دهند. به گفته محققان نیمی از این کودکان در سن هفت سالگی در اتاق خواب خود تلویزیون و سیستم کامپیوتری داشته‌اند.

محققان شاخص توده بدنی این کودکان را در سن 11 سالگی محاسبه و مشاهده کردند، احتمال افزایش وزن در دخترانی که در اتاق خواب خود تلویزیون داشتند، نسبت به کودکان دیگر، 30 درصد بیشتر است. این خطر در پسران 20 درصد بوده است.

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی،  به گفته محققان انگلیسی نتیجه مطالعه حاکی از آن است که ارتباط روشنی بین وجود  تلویزیون در اتاق خواب کودکان و افزایش وزن آنان در چند سال بعد وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ