بهترین غذاهای سلامت پوست ، مو و ناخن!

faateme1366
برای کمک به حفظ سلامت عمومی، تقویت مو و پوست و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن از مصرف منابع غذایی حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B غافل نشوید.

همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با اشاره به این که روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ اظهار کرد: کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکافوی دریافت به وجود می‌آید.

وی افزود: بدخوابی یا بی خوابی، ترس از نور، اختلالات عصبی، اختلال در رشد، نازک شدن موی سر، کم پشتی و ریزش مو، بهبود و ترمیم کند زخم‌ها از علائم کمبود روی به شمار می‌روند.

وی جگر، گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ، انواع مغز‌ها (فندق، گردو، بادام و…) سبزیجات، میوه‌ها، غلات و حبوبات را از جمله منابع غذایی حاوی زینک عنوان کرد که مصرف آن‌ها برای افراد مفید است.

این متخصص پوست و مو ویتامین‌های گروه B را یکی از مهمترین ویتامین‌های مؤثر در سلامت پوست، مو و ناخن دانست و گفت: ویتامین‌های گروه B در سلامت سیستم عصبی و روانی، جلوگیری از اختلالات حواس و افسردگی تأثیر به سزایی دارند.

مژدهی آذر ادامه داد: کمبود این ویتامین‌ها در انسان باعث بروز مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی رشد، پوسته و ترک در لبها، اضطراب، بی‌خوابی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، اختلالات عصبی و روانی، طاسی، نرمی ناخن و ریزش مو می‌شود.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران مصرف روی و ویتامین‌های گروه B را عامل مهمی در تقویت و جلوگیری از ریزش مو، فرم گرفتن و سفتی ناخن‌ها، سلامت پوست، افزایش قد در سنین رشد، کمک به ترمیم زخم‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و موثر در سلامت دستگاه تولید مثل دانست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ