اگر در خواب با دهان نفس بکشیم، چه بلایی سرمان می آید؟!

faateme1366
عضو انجمن پزشکی خواب ایران به جزئیات علت سفیدی دهان در هنگام بیداری از خواب پرداخت.

محمد حسین حریرچیان درباره سفید شدن دهان در زمان بیدار شدن از خواب شبانه اظهار داشت: این افراد به دلیل تنفس دهانی زیادی که در خواب دارند، دچار این مسئله می‌شوند.

این متخصص گوش و حلق و بینی  ادامه داد: اصول درست این است که افراد در خواب دهانشان بسته و ترجیحاً از بینی تنفس کنند، زیرا بینی خاصیت مرطوب کنندگی و گرم کردن هوا را بسیار بهتر انجام می‌دهد، و مسلماً سفید شدن دهان در زمان بیدار شدن از خواب شبانه رخ نمی‌دهد.

عضو انجمن پزشکی خواب ایران ادامه داد: بیمارانی که انسداد بینی دارند و یا از دوران بچگی این اختلال را دارند، با دهان باز می‌خوابند.

حریرچیان تصریح کرد: علی‌الخصوص بسیاری از افرادی که خروپوف می‌کنند، این افراد با دهان باز می‌خوابند، بنابراین زمانی که تنفس از دهان انجام پذیرد منجر به خشکی مخاط داخل دهانی می‌شود و این امر باعث خواهد شد که یک حالت سفیدی در زمان بیدار شدن در دهانشان ایجاد شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-03-23 - 18:33 پاسخ

الان چندسالی است که بنده هم به این درد مبتلا شدهام وتا صبح از خشکی دهان وخفگی بیدار می شوم حتما باید یک شیشه اب بالای سرم باشد هیچ متخصصی نتوانست کاری برایم انجام دهد.نمی دانم اثرات زمان جنگ است چند بار مجروح شده ام.