تخلفات حلیمی را به این شماره گزارش دهید!

faateme1366
یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتما به مراکز معتبر که مجوز های لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه کنند.

نسترن محمدی با اشاره به اینکه شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتماً به مراکز معتبر که مجوزهای لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه کنند، اظهار داشت: بنابراین به هیچ عنوان از مراکزی که اطلاعات کافی از آنها ندارند و به صورت تلفنی اقدام به پذیرش می‌کنند جدا خودداری کنند.

وی افزود: مراکز مجاز و معتبر که در سطح شهر اقدام به تهیه و توزیع حلیم و شله زرد می‌کنند حتماً باید مجوزهای بهداشتی لازم را از وزارت بهداشت داشته باشند در غیر این صورت و در صورت مشاهده بازرسان وزارت بهداشت با آنها برخورد خواهد شد.

محمدی ادامه داد: موادی که در حلیم و شله زرد از جمله گندم پوست کنده، دارچین، برنج، روغن، زعفران، شکر و نمک اسفاده می‌شود نیز باید دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در محتویات حلیم (روغن،گندم پوست کنده، نمک، دارچین و شکر ) و شله زرد (برنج، زعفران، شکر) و دیگر محتویات که برای خوش طعم شدن استفاده می‌شود حتماً با شماره 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو تماس حاصل کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: محتویات و مواد اولیه‌ای که شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد در منزل  استفاده می‌کنند حتماً باید دارای آرم سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا، پروانه بهداشتی، آدرس و شماره تلفن شرکت تولید کننده بر روی بسته بندی‌ها درج شده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ