یک مقام مسوول سازمان غذا و دارو: دستگاه های خالکوبی قابل اعتماد نیستند

faateme1366
معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به عوارض استفاده از دستگاه های غیر اصیل خالکوبی گفت: دستگاه های خالکوبی و تاتو و همچنین شاغلان با این دستگاه ها ، قابل اعتماد نیستند.

 علیرضا سلیمانی اظهارکرد: دستگاه های تاتو و خالکوبی مورد استفاده در کشور بصورت رسمی وارد نشده اند و هیچ تضمینی هم در موردشان وجود ندارد.
وی افزود: اپراتورهای این دستگاه ها، افرادی هستند که صرفا در کلاس آموزشی شرکت کرده اند و از اطلاعات و سواد تخصصی در این زمینه بی بهره اند و علاوه بر آن، ایمنی بسیاری از این دستگاه های مورد استفاده، پایین است.
وی با بیان اینکه ماه های رمضان، محرم و صفر که به نوعی کسادی بازار آرایشگاه ها، باشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به حساب می آید ادامه داد: مسئولان این مکان ها برای خارج شدن از رکود و جلب مشتری بیشتر اقدام به تخفیف های ویژه برای مشتریان خود می کنند که متاسفانه با فراگیر شدن توجه بیش از حد به مقوله زیبایی درجامعه، برخی افراد به ویژه جوانان اقدام به خالکوبی و تاتو می کنند.
معاون فنی اداره کل تجهیزات وملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از دستگاه های غیراصیل تاتو و خالکوبی از سوی افراد غیر متخصص، عوارض پوستی زیادی برای علاقمندان به این نوع زیبایی تقلیدی به بار می آورد.
سلیمانی با اشاره به تعداد کم تولید کنندگان چنین دستگاه هایی در دنیا به مردم در خصوص تهدیدات خالکوبی و تاتو از جمله سرطان هشدار داد.
وی اضافه کرد: همواره این چالش وجود داشته که دستگاه های تاتو، مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی است یا جزو تجهیزات آرایشی و بهداشتی محسوب می شود که پس از بحث های فنی مقرر شد جزو تجهیزات پزشکی قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ