شخصیت شناسی با رنگ ماشین

samiira
در این مقاله نشان داده شده است که آیا رنگ ماشین شما چیزی درباره شخصیت شما می گوید یا خیر؟ همانطور که در مقاله اشاره شده است گاهی اوقات اولویت های ما در رنگ ها نشان می دهد که چگونه می خواهیم در دید دیگران ظاهر شویم. البته عوامل دیگری مثل جنسیت و سن هم در انتخاب رنگ ها بسیار موثر هستند.

همه ما معتقدیم که رنگ ها می توانند بر روحیات ما تاثیراتی بگذارند. طراحان دکوراسیون داخلی رنگ های خاصی که بهترین تاثیرات را روی انسان ها می گذارند انتخاب می کنند و نقاش ها در پالت های خود از رنگ هایی استفاده می کنند که بیننده را به واکنش وادارد. روانشناسی رنگ ها می گوید رنگ های مختلف تاثیرات مختلفی روی ما انسان ها دارند. بعضی رنگ ها باعث تقویت روحیه و شادی و بعضی رنگ ها باعث ایجاد اضطراب و استرس می شوند. اما آیا رنگ محصولاتی که خرید می کنیم هم چیز درباره شخصیت ما می گویند؟

سفید: همانطور که همه می دانیم رنگ سفید حس پاکی و تازگی می دهد. این رنگ معمولا حس جوانی و مدرن بودن را نشان می دهد.

مشکی: رنگ مشکی رنگ قدرت است به همین دلیل معروف ترین رنگ برای ماشین های لوکس و قیمتی رنگ مشکی است. مردم اغلب از این رنگ به رنگ قدرت، رمز و راز و حتی بدیمن یاد می کنند.

نقره ای: سومین رنگ معروف مختص ماشین ها رنگ نقره ای است که با حس نوآوری و مدرنیته در ارتباط است. محصولاتی که از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند اغلب به رنگ نقره ای هستند. پس این رنگ با چیزهای جدید، مدرن و پیشرفته در ارتباط است.

قرمز: اگر آرزوی داشتن یک ماشین قرمز دارید روانشناسان محیطی می گویند شما فردی بسیار پر انرژی هستید که تمایل زیادی به قدرت، عمل و اعتماد به نفس بالا دارید.

آبی: مردم اغلب آبی را به رنگ پایداری و امنیت می شناسند. اگر در حال رانندگی در یک ماشین آبی رنگ هستید نشاندهنده این است که فردی مستقل و قابل اعتماد هستید.

زرد: به گفته روانشناسان راندن یک اتومبیل زرد ممکن است به این معنی باشد که شما در کل فردی شاد هستید و کمی بیشتر از انسان های عادی به سمت کارهای ریسک پذیر کشش دارید.

خاکستری: به گفته روانشناسان کسانی که ماشین خاکستری دارند علاقه ای به خودنمایی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند حضوری نامحسوس داشته باشند.

البته ناگفته نماند که انتخاب رنگ ماشین به عوامل دیگری چون قیمت و تعداد گزینش ها دهم بستگی دارد. به علاوه اولویت های شما در انتخاب رنگ ها به مرور زمان تغییر می کند. شما ممکن است تا زمانی که جوان هستید رنگ های روشنی که جلب توجه می کنند انتخاب کنید اما با بالا رفتن سن به رنگ های سنتی تر گرایش پیدا می کنید. شخصیت افراد نقش مهمی در انتخاب رنگ ها دارد اما خریداران اغلب تحت تاثیر عواملی چون قیمت هم قرار می گیرند.

به عنوان مثال خرید ماشین سفید بیشتر از این که به حس جوان و مدرن بودن بستگی داشته باشد به محیطی بستگی دارد که در آن زندگی می کنید. کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند ترجیح می دهند ماشین های روشن بخرند تا تیره.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم احساس می کنید رنگ ماشینی که می خرید با شخصیت شما در ارتباط است؟

شخصیت‌شناسی از روی انگشتی که در آن انگشتر می‌اندازید

منبع: بهداشت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ