گیاهانی برای تقویت ریه ها

samiira
گیاهان دارویی بسیار برای آسیب‌های ریوی التهام بخش واقع شده‌اند و علاوه بر آن با عفونت‌ها می‌جنگند و ریه را تقویت می‌کنند.

نعنا:
نعنا شامل «منتول» است که باعث تنفس راحت‌تر و شل شدن عضلات سیستم تنفسی می‌شود. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با باکتری‌های تنفسی مبارزه می‌کند.

اوکالیپتوس:
در قرص‌های ضدسرفه و شربت‌های گلو درد، اوکالیپتوس بسیار استفاده می‌شود چرا که حاوی CINEOLE که یک ترکیب ضد احتقان، درمان التهاب سینوس‌ها، سرشار از آنتی اکسیدان و آرام کننده سرفه است.

برگ درخت چنار:
این گیاه ضدباکتری، ضدالتهاب و ضد میکروب است همچنین دارای خاصیت آرام کننده سرفه‌های خشک، درمان ناراحتی‌های ریوی و درمان کننده سرماخوردگی است. این برگ برای سرفه‌های خلط دار بسیار توصیه می‌شود.

مریم گلی:
چای مریم گلی برای بیماری‌های تنفسی و ریه بسیار مفید است. استنشاق خواص معطر مریم گلی برای سینوس‌ها و مشکلات ریوی بسیار کارآمد است.

شیرین بیان:
این گیاه برای پاکسازی غشای مخاطی ریه، افزایش سیستم ایمنی بدن به ویژه معده، ریه و گلو بسیار مفید محسوب می‌شود و برای آرام کردن سرفه‌های مکرر بهترین گزینه است.

آویشن:
این گیاه رایج را می‌توان برای مبارزه با احتقان سینه، به دلیل داشتن اسانس ضدعفونی کننده قدرتمند آن استفاده کرد. روغن آویشن یک آنتی بیوتیک طبیعی و ضد قارچ است. همچنین نوشیدن چای آویشن می‌توانید باکتری‌ها و ویروس‌های ریه را ریشه کن کند.

پونه کوهی:
ویتامین‌ها و مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این گیاه سرشار است. «کارواکرول» و «رزمارینیک اسید» موجود در آن ضد احتقان طبیعی است. این گیاه یک پشتیبان طبیعی برای دستگاه تنفسی محسوب می‌شود و کمک می‌کند جریان هوا از طریق بینی بسیار آسان ‌شود.

سم زدایی تک تک اعضای بدن + لیست خوراکیها!

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ