هفت تمرین اساسی در کراس فیت

مجموعه ای از حرکات متنوع با شدت بالا را کراس فیت می گویند. کراس فیت ورزشی با محوریت حرکات قدرتی و ورزش های هوازی می باشد و به صورت انفجاری انجام می شود.

این ورزش باعث تقویت سیستم قلبی عروقی تنفسی می شود.
استقامت بدن را بالا میبرد.
در بدن باعث انعطاف پذیری می شود و همچنین قدرت و سرعت را در فرد بالا می برد.
هماهنگی و تعادل را در بدن تقویت و باعث بالا رفتن تمرکز و چابکی فرد می شود.
همچنین این ورزش برای تمام افرادی که سالم هستند و میخواهند ورزشی با فشار بالا را تجربه کنند مناسب است. بخصوص برای افرادی که ورزش را به صورت حرفه ای انجام می دهند، این ورزش میتواند سبک زندگی افراد را تغییر دهد.
این ورزش همچنین برای ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران، تنیسورها، اسکی بازان و حتی برای خوانندگان میتواند بسیار موثر باشد.
کراس فیت ورزشی است که شامل حرکات متنوع می باشد و فرد احساس خستگی و کسل بودن نمی کند.
تمرینات آن در واقع تمریناتی است که در نیروهای ارتش، دانشگاه های پلیس و ورزشکاران رزمی برای تقویت جسم و مواجه شدن با شرایط غیره منتظره به کار می برند.
کراس فیت علاوه بر عملکرد خوبی که بر روی جسم دارد بر روی روان انسان به دلیل تحمل فشار تمرین نیز تاثیر گذار است و فرد را در زندگی برای برخورد با مشکلات و سختی ها آماده می کند.

حرکت The box jump
این تمرین به این صورت انجام می شود: پاها را به اندازه عرض شانه باز و بدن را به سمت جلو متمایل کنید به طوری که باسن و دست ها به سمت عقب و زانوها خم سپس حالت پرش به بدن خود دهید سپس با هر دو پا بر روی جعبه پرش کنید.جعبه هایی که برای این تمرین استفاده می شود در ارتفاع متفاوت وجود دارد که با توجه  به نوع  تمرین برای فرد مورد استفاده قرار می گیرد.
حرکت The back squat
این تمرین به این صورت انجام می شود: حرکت اسکات را از پشت انجام دهید به این صورت که میله را با کمک دست ها بر روی شانه قرار دهید و سعی کنید با حفظ پوزیشن خود بایستید.
حرکت The front squat
این تمرین به این صورت انجام می شود: دست ها را از جلو به میله میگیرید و انگشتان دست باید به سمت عقب متمایل باشند و با حفظ همین پوزیشن حرکت اسکات را انجام دهید و بایستید.
حرکت The handstand push up
این تمرین به این صورت انجام می شود: این حرکت با کمک دیوار صورت میگیرد به این صورت که به دیوار تکیه دهید و سعی کنید بر روی دست های خود بیاید به صورتی که سر به سمت پایین و پاها به دیوار چسبیده  و به سمت بالا باشد سپس بدون جدا شدن از دیوار سعی کنید دست ها را خم و سر و گردن را به زمین برسانید و سر خود را بر روی زمین قرار دهید در این حرکت باید بدن کاملا در حالت عمود و صاف قرار گیرد و همچنین گردن باید در حالت صاف  بدون هیچ زاویه ای بر روی زمین باشد در غیر اینصورت فرد دچار آسیب دیدگی میشود.
حرکت The pull up
این تمرین به این صورت انجام می شود: این حرکت با کمک میله صورت می گیرد به این صورت که فرد میله را می گیرد و به کمک دست سعی میکند بدن را به سمت بالا بکشد این حرکت تا جایی انجام میشود که صورت در بالای میله قرار گیرد و باید بدن کاملا صاف باشد.
حرکت The push up
این تمرین به این صورت انجام می شود: این حرکت مانند حرکت شنا می باشد به این شکل که بر روی شکم می خوابید و انگشتان پا با زمین در تماس است و دست ها به صورت خمیده در کنار بدن قرار دارد و به کمک دست ها سعی کنید بدن را از زمین جدا کنید با انجام این حرکت دست ها صاف می شود.
حرکت The pistol squat
این تمرین به این صورت انجام می شود: بایستید و یکی از پاها را به صورت صاف  بالا بیاورید و دست خود را بر روی انگشتان پا قرار دهید دست انگشتان پا را به سمت بدن میکشد با حفظ این پوزیشن سعی کنید بر روی پای مخالف بنشینید و بایستید. توجه: انجام کلیه این تمرینات نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالا دارد. 

چگونه عضلات خود را سریع‌تر فرم دهیم!

منبع:مجله تن آوا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ