نکات قابل توجه برای خرید سمعک مناسب

ماهان سمعک: در یکی دیگر از سری مقالات آموزشی سایت سمعک ماهان، قصد داریم تا نکاتی را برای شما بازدید کننده ی محترم مطرح نماییم. مواردی که قبل از خرید این وسیله ی کمک شنوایی قطعا برایتان مفید خواهد بود.

ماهان سمعک:

در یکی دیگر از سری مقالات آموزشی سایت سمعک ماهان، قصد داریم تا نکاتی را برای شما بازدید کننده ی محترم مطرح نماییم. مواردی که قبل از خرید این وسیله ی کمک شنوایی قطعا برایتان مفید خواهد بود .مخصوصا اگر برای اولین بار می خواهید این وسیله را تهیه نمایید. همانطور که میدانید با پیشرفت تکنولوژی انواع و اقسام مختلف این وسیله با کاربردها و ساختار ها و برند های متنوع در بازار وجود دارد و به همین علت انتخاب یک سمعک مناسب کار اسانی نیست. اگر برای اولین بار لازم دارید که این وسیله الکترونیکی پیشرفته را خریداری نمایید، قطعا بهترین راهکار برای شما مشورت گرفتن از یک پزشک شنوایی خواهد بود، البته پرس و جو از دوستان و آشنایانتان که از آن استفاده می کنند هم بی تاثیر نیست. ما در این مقاله نکاتی برای خرید سمعک ذکر کرده ایم که توجه به آنها می تواند برای یک خرید خوب به شما کمک کند.

نکات قابل توجه برای خرید سمعک مناسب:


 
– برند و شرکت سازنده

– طراحی و شکل ظاهری

 – شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش

 – مشورت با شنوایی شناس و ادیولوژیست مجرب

 – فناوری های استفاده شده در ساخت آن ( امکانات پیشرفته )

توجه به این که کدام کارخانه یا کمپانی و در چه کشوری سازنده ی این وسیله ی کمک شنوایی است، از اهمیت خاصی برخوردار است. برای انتخاب سمعک مناسب باید به برند آن توجه نمایید هر چند که با پیشرفت تکنولوژی همه ی برند ها سعی در بالا بردن کیفیت محصولات خود دارند و بر اساس استاندارد های جهانی تولید فعالیت می نمایند اما کیفیت صدا و کیفیت محصول بسیار مرتبط با کیفیت قطعات به کار رفته در سمعک می باشند .چنین وسیله ای باید نیاز های استفاده کنندگان را تامین نموده و در تمام محیط ها برخورداری از شنوایی رضایت بخشی را برای آنان فراهم کند . یکی دیگر از نکات قابل توجه در انتخاب سمعک مناسب قابلیت ها و فناوری های به کار رفته در آن می باشد. برای مثال اندازه ی آن، ضد آب بودن، ریموت کنترل، وایرلس و بنابراین خریداری چنین وسیله ای که مطابق با فناوری ها روز دنیا باشد و امکانات قابل توجهی داشته باشد باعث می شود تا به کم شنوایی به عنوان یک معضل و مشکل یا بیماری نگاه نشود. انتخاب سمعک مناسب بر اساس نیازمندی های فردی مطابق با درجه کم شنوایی وی از اهمیت بالایی بر خوردار است .

صحبت دیگر در مورد طراحی این وسیله است. طراحی مربوط می شود به رنگ ها و مدلها و طرح های مختلف برای سلیقه های مختلف در خانمها، آقایان و کودکان. شما می توانید با توجه به سلیقه، سن، روحیات خود و اینکه دارای چه شغلی هستید نیز می توانید یک سمعک مناسب برای خود انتخاب کنید. مثلا اگر نمی خواهید این وسیله در معرض دید دیگران قرار بگیرد، نوعی از آن وجود دارد که کاملا همرنگ با پوست و در سایزی کوچک است و کمتر به چشم می آید.

دانستن این مطلب که برای سنجش شنوایی حتما باید به یک دکتر متخصص مراجعه نمود بسیار اهمیت دارد زیرا انتخاب سمعک مناسب برای شما بسیار آسانتر می شود و بر اساس میزان کم شنوایی ادیولوژیست مدلهای مناسب را به شما پیشنهاد خواهد داد. هم چنین توصیه ی ما این است که سمعک خود را از کلینیک ها و فروشگاه هایی که نمایندگی برندهای مطرح را دارند خریداری نمایید و قبل از خرید حتما راجع به گارانتی و شرایط خدمات پس از فروش آگاهی های لازم را به دست آورید تا بفهمید آیا این سمعک مناسب شما از هر لحاظ می باشد یا خیر.

تنظیمات سمعک پس از خرید سمعک مناسب

پس از اینکه سمعک خود را دریافت کردید، شنوایی شناس سمعک را با توجه به افت شنوایی شما تنظیم می نماید و لازم است که چند روز از ان استفاده نمایید اگر از نحوه ی تنظیم و هم چنین خرید سمعک مناسب برا ی خود راضی بودید که این موضوع موجب مسرت ماست ولی اگر که احساس کردید کیفیت صدا انگونه که باید نیست، سمعک مجددا برای شما تنظیم می گردد  و مدت زمانی باید سپری شود تا شما به این وسیله ی شخصی تان عادت کنید و یاد بگیرید که چگونه آنرا تنظیم نمایید. با استفاده از سمعک و البته با خرید سمعک مناسب با نیازهای و میزان افت شنوایی تان، شما مجددا قادر به شنیدن صداهایی خواهید بود که مدتی از شنیدن انها محروم بوده اید و صدای جدیدتری از محیط افراد خود خواهید شنید. شما می توانید با توجه به سلیقه ی خودتان از کلینیک شنوایی و سمعک قلهک، خرید سمعک مناسب بر حسب بودجه و متناسب با سلیقه ی شخصی تان را تهیه نمایید. سمعک های پشت گوشی، سمعک های نامرئی که در داخل گوش قرار می گیرند، سمعک های ریموت کنترل از انواع گزینه های در دسترس شما برای انتخاب هستند. 

ماهان سمعک:

مرکز شنوایی سنجی ماهان سمعک ارائه دهنده خدمات سمعک های دیجیتال، هوشمند و فراهوشند از معروفترین و بهترین مارک سمعک های دنیا است. ماهان سمعک نمایندگی سمعک زیمنس آلمان , Widex , Siemens ,Audio service, Hansaton , Oticon ,Resound و بزرگترین مرکز خرید سمعک دراستان اصفهان است که در زمینه فروش سمعک و تجهیزات شنوایی به همکاران اودیولوژیسیت و مددجویان فعالیت دارد.

آدرس و شماره های تماس:

خیابان شمس آبادی- جنب بیمارستان سینا- ساختمان آراد- طبقه 3 

تلفن:

03132203987

09133260538

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ