5ترفند برای اینکه زودتر احساس سیری کنید!

faateme1366
اگر قصد دارید چند کیلوگرم وزن از دست بدهید، بهترین و ساده‌ترین کار این است که کالری کمتری در طول روز دریافت کنید چون شایع‌ترین علت اضافه وزن، دریافت کالری بیشتر از حد نیاز است.

خوشبختانه روش‌های سالم ثابت شده‌ای برای احساس سیری سریع‌تر و پیشگیری از اضافه وزن وجود دارد:

مصرف غذاهای با فیبر بالا: فیبر در تمام دانه‌ها، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و مزایایش برای کنترل کلسترول، قند خون، تغذیه باکتری‌های مفید و حفظ سلامت دستگاه گوارش ثابت شده است. از آنجا که فیبر سخت هصم می‌شود، می‌تواند جلوگیری کننده از اشتهای زیاد باشد.

اضافه کردن پروتئین به وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها: پروتئین نیز مانند فیبر به آرامی هضم می‌شود و به احساس سیری سریع‌تر و طولانی مدت کمک می‌کند. ماست یونانی و آجیل بهترین منابع پروتئین هستند که می‌توانند هم در میان وعده‌ها و هم در وعده‌های غذایی گنجانده شوند.

خوردن سوپ: مصرف سوپ‌های کم کالری قبل از شروع غذای اصلی به شما کمک می‌کند که حجم کمتری از غذا را وارد دستگاه گوارش خود کنید. در نظر داشته باشید که نوشیدن آب یا شیر قبل از غذا این خاصیت را ندارد.

استفاده از بشقاب کوچکتر: تحقیقات نشان داده است هر چه بشقاب غذاخوری بزرگ‌تر باشد، ما آن را بیشتر پر می‌کنیم و بیشتر غذا می‌خوریم. در حقیقت این چشم‌ها هستند که به جای معده در خوردن یا نخوردن غذا تصمیم می‌گیرند. وقتی شما نیمی از بشقاب بزرگی را پر از غذا می‌کنید، پس از خوردن تمام غذا این حس به شما دست می‌دهد که به اندازه کافی غذا نخورده‌اید و هنوز گرسنه‌اید. حالا فرقی نمی‌کند که بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. به هر حال خالی بودن نیمی از بشقاب به معنی گرسنه ماندن است. وقتی بشقاب بزرگی را انتخاب می‌کنید، بیشتر می‌خورید و چاق‌تر می‌شوید، در حالی که می‌توانید به آسانی بشقابتان را کوچک کنید.

مصرف افزودنی‌های خوب: تحقیقات نشان داده است که مصرف چربی‌های مفید به کنترل اشتها کمک می‌کند. عصاره زعفران نیز یکی از افزودنی‌هایی است که منجر به جلوگیری از پرخوری می‌شود. عصاره قهوه سبز نیز همین خاصیت را دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ