هزینه لیپوماتیک-پیکرتراشی

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: سوالی که ذهن بسیاری از مراجعین را در بدو ورود درگیر کرده است این است که کدام روش لیپوساکشن بهتر است. ابتدا باید بدانیم که در تمام روش‌های انجام شده، چربی‌ها به روش های مختلف شکسته شده و توسط کانون‌های خاص از طریق منافذ چند میلیمتری خارج می شوند.

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن 

سوالی که ذهن بسیاری از مراجعین را در بدو ورود درگیر کرده است این است که کدام روش لیپوساکشن بهتر است.

ابتدا باید بدانیم که در تمام روش‌های انجام شده، چربی‌ها به روش های مختلف شکسته شده و توسط کانون‌های خاص از طریق منافذ چند میلیمتری خارج می شوند.

تنها تفاوت، در مکانیسم شکسته شدن این چربی‌هاست.

در لیزر لیپولیز این کار توسط اشعه لیزر شکسته شده در حالیکه در اولتراسونیک لیپولیزر این کار توسط امواج اولتراسونیک انجام می‌شود.

در واترجت این عمل توسط فشار آب انجام می‌شود که بافت‌های چربی را خرد کرده و سپس ساکشن انجام  می‌شود.
مکانیسم لیپوماتیک، شکستن چربی‌ها توسط ارتعاشات و تکانه های چند محوری کانولا با فرکانس بسیار بالاست.
هر روش معایب و مزایای خاص خود را دارد.
در مقالات و مطالعات زیادی عوارض کمتر و راحتی بعد عمل بیشتری در روش لیپوماتیک ذکر شده است و عوارضی همچون سوختگی پوست و عضلات، ترشحات زیاد و درد شدید بعد عمل که در لیزر لیپولیز دیده می‌شود در لیپوماتیک وجود ندارد.

در مجموع اگر این اعمال توسط جراح و در مرکز مجهز صورت گیرد، تفاوت فاحشی در نوع روش‌ها وجود ندارد و انتخاب جراح مناسب مهمترین نکته در نتیجه بعد عمل است.

مزایای لیپوماتیکLipomatic نسبت به سایر روش‌ها

 ۱. یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک عالی است و هیچگونه بقایای مانده از چربی که در روش‌های دیگر ساکشن به صورت گلوله مانند در زیر پوست لمس می‌گردد، در این روش وجود ندارد.
 
۲. نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی (۶ ماه) و لیزر لیپولیز (۴ – ۲ ماه) بسیار کوتاه‌تر است، در عین حال بستن گن ۴۰ – ۳۰ روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می‌گردد.
 
۳. جمع شدن پوست در این روش نسبت به روش‌های دیگر ساکشن به دلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی به مراتب بهتر می‌باشد.
 
۴. در این روش بی حسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالی که در روش‌های دیگر ساکشن چنانچه با بی حسی موضعی انجام گیرد، معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به داروهای آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می‌باشد.
 
۵. تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است.
 
۶. ریسک عفونت در لیپوماتیک بسیار کم است.
 
۷. احتمال آمبولی چربی نسبت به روش‌های دیگر ساکشن بسیار کم می‌باشد.
 
۸. لیپوماتیک نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می‌تواند بسر کار بازگردد.
 
۹. خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روش‌های دیگر ساکشن بمراتب کمتر است

هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

لیپوماتیک هزینه نیست، سرمایه­ گذاری است. انجام اعمال لیپوماتیک از دید برخی افراد به عنوان عمل جراحی زیبایی محض، فرض شده و باعث پیش داوری­‌ها و قضاوت­‌های نادرست نسبت به عمل و نتیجه آن می­‌شود.

از منظری دیگر، هزینه لیپوماتیک، هزینه‌­ای اضافی در زندگی نیست، در طی مطالعات متعدد ثابت شده است که افراد پس از انجام عمل لیپوساکشن، با توجه به بهبود اعتماد به نفس قابلیت تحرک بیشتر و همچنین افزایش انگیزه، دچار تغییر سبک زندگی (life style) شده که کل زندگی فرد را متحول کرده و باعث بهبودی در کارآیی و توانایی‌­های شخص می­‌شود.

از سویی دیگر هزینه لیپوماتیک، علاوه بر ایجاد زیبایی و فرم مناسب شخص با کاهش ذخایر چربی و کاهش وزن باعث پیشگیری و درمان بیماری‌هایی همچون کبد چرب، آرتروزهای مفصلی زانو و لگن، دردهای ستون فقرات، اختلالات هورمونی در خانم­‌ها، کنترل قند خون و بهبود وضعیت دیابت فرد می­‌شود. پس هزینه لیپوماتیک، هزینه یک عمل زیبایی نیست و هزینه تغییر سبک زندگی است که اثرات کوتاه مدت و بلندمدت بر زندگی فرد دارد.

نکته آخر اینکه هزینه لیپوماتیک براساس حجم توده چربی، تعداد مناطق مورد نیاز و نیز محل انجام جراحی (کلینیک، بیمارستان، …) تعیین می‌گردد.

توصیه می­‌گردد این اعمال به هیچ عنوان در مطب یا کلینیک­‌های معمولی انجام نشده و حتماً توسط جراح و در شرایط بیمارستانی با حضور کلیه امکانات انجام گردد

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

جراحی پلاستیک آمیزه ای از علم، هنر و توانمندی جراح است. دکتر حمیدرضا وفایی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه، جراحی پلک، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی، تزریق ژل، چربی و بوتاکس است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره هایذیل تماس حاصل فرمائید:

02126765331

02122094136

09109505447

آدرس: تهران-سعادت آباد- میدان کاج-ابتدای سرو شرقی-جنب بانک ملی-ساختمان پزشکان کاج-طبقه همکف

آدرس سایت

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ