ال کارنتین برای شش تکه کردن شکم مفید است؟!

faateme1366
مربى و داور بین الملى فدراسیون جهانى IFBB به اثرات و فواید الکارنیتین به عنوان یک رژیم غذایى جهت فعالیت‌های ورزشى و سوزاندن چربى و افزایش سطح انرژى پرداخت.

اکبر خزایی در خصوص خواص و اثرات الکارنیتین اظهار داشت: «ال کارنیتین» از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و وظیفه مهم آن عمل انتقال اسیدهاى چرب با زنجیره طولانى به درون «میتوکندرى» براى تولید انرژى است.

خزایی ادامه داد: این ماده در کبد و کلیه‌ها تولید شده و در عضلات اسکلتی، قلب، مغز و …ذخیره می‌شود ولى اکثر اوقات مقدار آن در بدن برای چربى سوزى کافى نیست و باید از طریق مکمل وارد بدن شود.

این پژوهشگر علوم ورزشى عنوان کرد: «ال کارنیتین» در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در انتقال چربی به «میتوکندری» جایی که چربی‌ها تجزیه شده و به انرژی تبدیل می‌شوند به شما کمک می‌کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد شوند.

خزایی گفت: الکارنیتین در کنار یک رژیم غذایى و فعالیت ورزشى مناسب به سوختن چربى و افزایش سطح انرژى در تمرینات ورزشى کمک می‌کند و اینکه با از بین بردن ذخایر چربى‌هاى نقاط مختلف بدن از جمله ناحیه شکم باعث نمایان شدن عضلات 6 تکه شکم و عدم افتادگى و شل شدن و سایر نقاط ذخایر چربى می‌شود.

این نویسنده مطالب علمى تصریح کرد: همچنین چربی‌هاى اطراف قلب را از بین می‌برد و سلامتى قلب را تضمین می‌کند و براى افراد دیابتى مفید است. ضمن اینکه الکارنیتین می‌تواند اشتهای کاذب غذایى شما را کاهش دهد و باعث غلبه بر بی‌حالى‌هاى حین ورزش شده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

خزایی ادامه داد: ال کارنیتین برای ورزشکارانى که با مصرف استروییدهاى آنابولیک و داروهاى ممنوعه یا حتى سایر افراد که به طرق مختلف دچار مشکلات نابارورى و حرکت اسپرم شدند بسیار موثر و راهگشاست، زیرا الکارنیتین براى ساخت و حرکت اسپرم نقش مهمى ایفا می‌کند و می‌تواند بر مشکلات نابارورى غلبه کند.

مربى و داور بین الملى فدراسیون جهانى IFBB تصریح کرد: طى سالیان گذشته متاسفانه مکمل‌هاى گوناگون و متنوع اى وارد ایران شده و در داروخانه‌هاى کشور و سایر اماکن عرضه می‌شوند که حقیقتأ نظر بنده به آنها جلب نشده، خوشبختانه در خصوص الکارنیتین برند داراى مجوز بهداشت که توانست نظر بنده را به خود جلب کند الکارنیتین کمپانى یورونچرال ساخت کشور ایتالیا بود که اثرات واقعى از خود بجا می‌گذارد.

گفتنی است، نخستین مورد از کمبود الکارنیتین طى تحقیقاتى در سال 1973 توسط سى آنجلینى و جى انگل گزارش شد که در زن جوانى که دچار ضعف عضلانى و بى‌حالى شده بود مشاهده شد و بافت بردارى از عضله او نشان داد که چربى به صورت غیرطبیعى وارد فضاى تار عضلانى اش شده بود. همچنین در سال 1975 بالغ بر 6 مورد دیگر کمبود ال کارنیتین گزارش شد که دو مورد از این افراد با خوردن ال کارنیتین مورد تحقیق قرار گرفتند که نتایج مثبتى حاصل شد. 100 نفر دیگر هم که داراى کمبود الکارنیتین بطور ارثى بودند که علائم این کمبود شامل عدم تصفیه چربى در عضلات مخطط ، چاقى و اضافه وزن ، ضعف عضلانى ، بى حالى و … است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ