ممکن است کودک آزار خیلی نزدیک باشد!

faateme1366
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های لازم به کودکان، وجود افراد بزه‌کار را در هر جامعه‌ای محتمل دانست و گفت: افراد بزه‌کار و کودک‌آزارها از کره دیگری نیامده‌اند و در بسیاری از موارد افراد نزدیک مثل بستگان، افراد آشنا و همسایه هستند.

علی‌رضا ایزدپور همزمان با هفته بهزیستی با بیان اینکه هیچ کشور و جامعه‌ای در دنیا نمی‌یابیم که آسیب‌های اجتماعی در آن به صفر رسیده باشد اظهار کرد: مهم توانمندسازی خانواده‌ها و آموزش فرزندان به‌وسیله جامعه و خصوصا خانواده‌ها است که باید بیشتر جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه خانواده باید به فرزندان خود آموزش دهند که چه خطری ممکن است در جامعه آنها را تهدید کند، افزود: اگر خانواده‌ها در حوزه آموزشی توانمندسازی شوند و آموزش‌ها از سوی خانواده به فرزندان منتقل شوند کمتر شاهد بروز مشکلات اجتماعی و گاه مسائلی خواهیم بود که قلب مردم را جریحه‌دار می‌کند.

این کارشناس ارشد جامعه‌شناسی با اشاره به پرونده‌های کودک‌آزاری در سال‌های اخیر گفت: تجربه نشان می‌دهد که کودک‌آزارها در بسیاری از مواقع افراد نزدیک و گاه بستگاه و آشنایان کودکان هستند همین نشان می‌دهد که آموزش کودکان برای مواجهه احتمالی با چنین مواردی یک اصل مهم و محوری است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص نقش احتمالی آموزش‌ مسائل جنسی در کاهش احتمالی آسیب‌ها ضمن بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در آموزش‌ها به کودکان خاطرنشان کرد: آموزش به کودکان باید متناسب با سن و سال آنها باشد و باید از زیاده‌روی در آموزش‌ها هم پرهیز شود.

ایزدپور با بیان اینکه باید در آموزش‌ها به حوزه‌های مختلف و از جمله ابعاد دینی، روانی و جامعه‌شناسی توجه کرد گفت: در متون دینی و اعتقادی ما نکات آموزشی مختلفی وجود دارد و حتی گاه درباره جزییاتی مانند ارتباط پدر با فرزندان نیز نکات کلیدی مطرح شده اما متاسفانه این مسائل کمتر از سوی کارشناسان دینی به خانواده‌ها آموزش و ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان به خدمات گسترده بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با وجود گستردگی وظایف بهزیستی سطح خدمات در این سازمان در همه بخش‌ها و از جمله در حوزه‌های اجتماعی با افزایش بسیار بالایی روبرو بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در این حوزه از راه‌اندازی‌ ده‌ها اورژانس اجتماعی در چند سال اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر هر چهار شهر بالای 50 هزار نفر استان سمنان از اورژانس اجتماعی برخوردارند.

ایزدپور از برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید برای افتتاح 150 اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: قرار بود این 150 اورژانس تا پایان سال 96 در کشور راه‌اندازی شوند اما تلاش دولت تدبیر و امید و جدیت آن در این مهم سبب شد که این مراکز به امروز و هفته بهزیستی که از امروز شروع می‌شود راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری و برخورد درست با آسیب‌ها می‌تواند ایفا کند گفت: در حال حاضر این امکان در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور فراهم شده و خوشبختانه دولت نیز از آن حمایت جدی می‌کند.

ایزدپور، افزایش حمایت‌ها از جامعه هدف بهزیستی را یکی از اقدامات اساسی دولت روحانی خواند و اضافه کرد: پرداختی‌ به مستمری‌بگیران بهزیستی در این دولت سه برابر شده است و از 50 هزار تومان برای یک نفر به 150 هزار تومان افزایش یافته و این در حالی است که سال‌های متمادی این پرداخت ماهیانه 50 هزار تومان ثابت مانده بود. ضمن اینکه این مبلغ برای خانواده‌های با جمعیت بیشتر به ارقام تا بیش از450 هزار تومان در ماه هم رسیده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ