چند اصول مراقبتی از سلامت چشم

هنوز ارتباط مستقیمی در این مورد ثابت نشده اما به واقع یک محدوده از تاثیرگذاری وجود دارد و بهتر است در سنینی که شماره چشم ثابت نشده، یک سری اصول مراقبتی رعایت شود.

اصول مراقبتی
درست نشستن و رعایت فاصله متعارف با کتاب و رایانه شرط اول است. دوم اینکه باید تا حد امکان نور محیط به شکل طبیعی تامین و تنظیم شود. در صورت استفاده از چراغ مطالعه مدل‌هایی که با لامپ رشته‌ای کار می‌کنند اولویت دارند. به جز در موارد خاص نباید از نور مستقیم استفاده کرد زیرا باعث خستگی چشم می‌شود. مهم این است که هنگام مطالعه، بخش مورد نظر روی صفحه روشن باشد. 
البته برای کار با رایانه توصیه می‌شود نور محل کار تا حد امکان کاهش یابد. نکته بعد هم محدود کردن مدت زمان کار با رایانه یا مطالعه کردن است. سعی کنید بعد از هر 20 دقیقه کار، حدود 1 دقیقه به دور نگاه کنید یا استراحت کنید. 
تقارب و تطابق چشم‌ها در حین مطالعه نیز دارای اهمیت بسیار است؛ اگر چشم ما در این زمینه مشکلی داشته باشد، هنگام مطالعه دچار سردرد و مشکلات دیگر می‌شویم؛ پس اگر موقع خواندن این مشکلات را داشتید، حتماً به چشم مراجعه کنید. برای اصلاح هر کدام از این موارد نرمش‌هایی وجود دارد که به رفع خستگی چشم هم کمک می‌کند.
آیا تغذیه هم در کاهش یا افزایش خستگی چشم بی‌تاثیر است؟ 
به‌طور حتم گرسنگی تاثیر خود را دارد زیرا قند خون پایین آمده و روی عملکرد عضلات تاثیر می‌گذارد. خوردن صبحانه و رعایت وعده‌های منظم غذایی به همراه میان وعده‌ها از بروز این پدیده پیشگیری می‌کند. 
چه زمانی از شبانه‌روز برای مطالعه کردن بهتر است؟ 
بهتر است مطالعه در روز انجام شود نه طی ساعت‌های استراحت. برای کسانی که در محیط‌های شلوغ زندگی می‌کنند شاید شب‌ها فرصت بهتری باشد اما از نظر ما روز مناسب‌تر است زیرا هورمون‌ها بهتر عمل می‌کنند و در نتیجه درک مغز بالاتر است. 
افراد دچار آستیگماتیسم چگونه باید مطالعه کنند؟ 
برای افراد دچار ضعف بینایی، استفاده از عینک ضروری است؛ در ضمن آنها بیشتر از دیگران باید از چشم‌های‌شان مراقبت‌ کنند.

عواملی که سلامت چشم‌ ها را به خطر می اندازد

منبع:سپیدآنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ