ممنوعیت فصد برا کسانی که این مزاج را داردند!

یک کارشناس طب سنتی با بیان اینکه فصد یک روش پاکسازی عمقی است، گفت: فصد برای افراد با مزاج‌ بسیار سرد به دلیل اینکه در چنین افرادی خون کم و بلغم زیاد وجود دارد و کسانی که در شهرهای بسیار سرد زندگی می‌کنند, جایز نیست.

درباره فصد اظهار داشت: فصد یکی از روش‌های درمانی و پیشگیری طب سنتی ایران فصد است که در صورت اجرا صحیح و به موقع، اثرات سودمند فراوانی خواهد داشت همچنین یکی از درمان‌های اورژانسی در درمان بیماری‌هاست.

وی افزود: فصد یک روش پاکسازی عمقی به شمار می‌آید و با اینکه در جای خود بسیار کارآمد و موثر است اما در هر شرایطی و برای همه افراد قابل استفاده نبوده و نیاز به تشخیص پزشک متخصص دارد زیرا حجم خونی که از رگ خارج می‌شود باید بطور هدفمند برای دفع مواد زائد با قابلیت خروج از راه خون باشد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: رعایت دستورات قبل از فصد، به ویژه رژیم غذایی مانند کاهش میزان مصرف غذا، گوشت‌ها و چربی‌ها به تاثیرگذاری آن کمک می‌کند, انجام فصد در هر شرایطی و برای همه افراد نیاز به تشخیص پزشک متخصص دارد.

علوی اضافه کرد: فصد برای افراد با مزاج‌ بسیار سرد به دلیل اینکه در چنین افرادی خون کم و بلغم زیاد وجود دارد و کسانی که در شهرهای بسیار سرد زندگی می‌کنند، جایز نیست چون خون آنها متکاثف و کم‌حجم است.

وی تصریح کرد: فصد از جمله تدابیر قوی است و حکما آن را یک استفراغ کلی می‌دانند و تنها افرادی که در بدن خون بسیار دارند و کیفیت و کمیت غذای روزانه‌ آنها بسیار خوب است, مناسب است و از فصد نفع می‌برند.

رگ های خود را با این روش زنده کنید! +درمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ