چطور مژه ها را فر کنیم؟

mousavi
زمانی که درباره وسایل ضروری آرایشی فکر میکنید کمتر ممکن است فرمژه را فراموش کنید. اما با وجود آنکه این وسیله میتواند قبل یا بعد از ریمل زدن مژههای شما را مثل سرنتیپیتی کند اما استفاده از آن کمی سخت است. علاوه بر این، فرمژه در بسیاری از مواقع ممکن است به مژههای شما آسیب برساند. بنابراین ممکن است بهدنبال روش جدیدی برای شکل دادن به آن بگردید. خبر خوب این است که شما واقعا نیازی به این ابزار فانتزی و تا حدودی مضر ندارید تا به این موهای نازک پیچشی زیبا بدهید. شما میتوانید با قاشق، ریمل مژه با ژل آلوئهورا و حتی شیوههای کاملا طبیعی دیگر این کار را انجام دهید. مهم نیست چه روشی را استفاده میکنید، مهم این است که به کار بردن گرما برای این کار باعث فرمدار شدن طولانیمدتتر مژهها میشود. تکنیکهای بهکار رفته برای فر کردن مژهها بسیار ساده است، کافی است کمی تمرکز کنید و روش درست را انجام دهید.

نسخه های خانگی برای حالت دار کردن مژه ها

فر قاشقی!

برای این کار از یک قاشق چای‌خوری استفاده کنید نه یک قاشق بزرگ. شما می‌خواهید به موهای روی چشم‌تان نظم بدهید بنابراین باید منحنی قاشق با انحنای پلک شما مطابقت داشته باشد. قاشق را زیر شیر آب داغ بگیرید تا گرم شود و بتواند گرما را به موهای مژه شما منتقل کند. این مانند تاثیر آهن روی مژه‌های شماست. قاشق را پس از گرم شدن خشک کنید. قاشق را روی پلک خود نگهدارید. آن را به‌صورت افقی قرار دهید و آن را به آرامی روی مژه‌های‌تان ببندید. پایین قاشق را باید خلاف جهت پلک قرار دهید و انحنای قاشق رو به بیرون باشد. لبه قاشق را با پلک فوقاتی‌تان تنظیم کنید. مژه‌ها را روی انحنای قاشق فشار دهید. از انگشتان‌تان برای فشار روی لبه قاشق استفاده کنید. آنها را به مدت 30 ثانیه در برابر گرمای این فلز نگهدارید. انحنایی که می‌خواهید را بررسی کنید. اگر انحنای بیشتری می‌خواستید این روند را 30 ثانیه دیگر ادامه دهید. شما همچنین می‌توانید از این روش برای پلک پایینی‌تان استفاده کنید. همین کار را برای چشم دیگرتان استفاده کنید. برای چشم دوم احتمالا باید دوباره قاشق را گرم کنید. بعد از این کار بهتر است از  ریمل مژه و ابرو برای ایجاد هلال مژه استفاده کنید. چه ریمل سیاه و چه ریمل بی‌رنگ می‌تواند برای فر کردن مژه و فر ماندنش در طول روز استفاده شود. درحالی که ریمل مژه یا ابرو هنوز مرطوب است مژه‌های‌تان را با دقت شانه کنید. می‌توانید از شانه مژه برای جدا کردن پلک‌ها و نظم دادن به آن استفاده کنید. فقط دقت کنید که زیادی شانه نکنید چون ممکن است قوس‌شان را از دست بدهند. 

از گوش پاک کن کمک بگیرید

می‌توانید از ریمل به تنهایی برای فردار کردن مژه‌های‌تان هم استفاده کنید. بهتر است یک یا دو بار مژه‌ها را با ریمل پوشش دهید.  نگذارید ریمل خشک شود و بعد دوباره ادامه دهید. اگر می‌خواهید مژه‌ها فردار شود باید همین‌طور که مژه‌ها مرطوب می‌شود، ریمل بزنید. با استفاده از بخش چوبی گوش‌پاک‌کن ضربه‌هایی به سمت بالا روی مژه‌ها بزنید. آن را به صورت افقی و در امتداد خط مژه نگهدارید و از آن برای فشار دادن و ایجاد هلال مژه استفاده کنید. مژه‌ها را در این حالت 30 ثانیه نگهدارید. در طول این زمان ریمل خشک خواهد شد و شکلی که مژه‌ها گرفته‌اند، حفظ می‌شود. سشوار را روی قسمت گرم روشن کنید و با فاصله 15سانتی‌متری از صورت آن را روی مژه‌های‌تان بگیرید. گرمای ملایم ریمل می‌تواند به تغییر شکل مژه‌ها کمک کند. به هیچ عنوان از تنظیمات گرم‌ترین بخش سشوار استفاده نکنید چون هوای گرم می‌تواند به چشمان شما آسیب برساند. در صورتی که از خشک شدن و حالت گرفتن ریمل در مرحله اول راضی هستید، لازم نیست این مرحله را انجام دهید. اما درنهایت این کار را برای مژ‌ه‌های پایینی و چشم دیگرتان هم تکرار کنید. هنگامی که چوب گوش‌پاکن‌ را در جای خودش نگه داشته‌اید، صبور باشید و تا زمانی که ریمل مژه‌ها کامل خشک نشده شانه را آزاد نکنید. 

از ترفند وازلین استفاده کنید

یک ترفند کاربردی و موثر برای پیچش و فر کردن مژه‌ها استفاده از یک ماده موم‌مانند است. گزینه‌های زیادی برای این کار ممکن است دراختیار داشته باشید اما وازلین بهترین انتخاب است. استفاده از آن هم بسیار زیاد است. مژه‌های‌تان را یک لایه نازک از وازلین بزنید و بعد از ریمل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مژه‌های‌تان شکننده نباشد. حتی می‌توانید بعد از زدن وازلین در صورت تمایل از فرمژه هم استفاده کنید چون به این ترتیب آسیب به مژه به حداقل می‌رسد و پلک‌تان نمی‌شکند. وازلین مانند یک ماسک برای مژه‌های شما عمل می‌کند و می‌تواند از پلک‌تان محافظت لازم را انجام دهد.

انگشتان پرتوان در فر کردن مژه

می‌توانید بدون ریمل شروع کنید. مژه‌های‌تان باید تمیز و بدون هیچ ماده‌ای روی آن باشد. انگشتان‌تان را برای چند دقیقه روی هم بمالید تا گرم شود. می‌توانید آنها را با آب گرم بشویید تا گرم شود. مژه‌های‌تان را با انگشت اشاره به سمت بالا بکشید و در برابر چشم خود قرار دهید. 30 ثانیه در این حالت مژه‌ها را نگهدارید و سپس این کار را برای پلک پایین و همچنین چشم دیگرتان تکرار کنید. دو دور ریمل روی مژه‌ها بزنید تا این حالت فر مژه‌ها باقی بماند. به آرامی چوب ریمل را از ریشه به سمت نوک مژه‌ها بکشید. اگر نیاز به شانه کردن مژه‌ها بود خیلی آرام این کار را بکنید تا قوسش را از دست ندهد. 

ژل آلوئه‌ورا هم فر می‌کند !

یک مقدار کوچک از ژل آلوئه‌ورا را روی انگشت‌ اشاره قرار دهید و با انگشت شست کمی روی آن بمالید تا گرم شود. ژل را به مژه‌ها بمالید. انگشت شست خود را زیر مژه‌های‌تان نگهدارید و به آرامی چشم خود را روی انگشت شست ببندید. انگشتان دست‌تان را به‌راحتی روی آنها نگهدارید. چندبار این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید ژل به‌طور کامل روی مژه‌ها اعمال شده است.

مژه‌های خود را فشار دهید تا مژه‌ها بچرخد. انگشتان خود را به‌صورت افقی زیر مژه قرار دهید و آنها را برخلاف جهت‌شان فشار دهید. این حالت را 30ثانیه نگهدارید تا ژل آلوئه‌ورا خشک شود. این کار را برای پلک پایین و همچنین چشم دیگرتان انجام دهید. این جعد مدت طولانی‌تری ماندگار می‌شود، اگر یک سشوار گرم روی مژه‌ها در حالتی که آنها را فر داده‌اید، بگیرید. مراقب باشید که سشوار با فاصله باشد و زیادی گرم نباشد چون پوست اطراف چشم نازک و حساس است و اگر احتیاط نکنید ممکن است بسوزد. مطمئن شوید که سشوار گرم است نه داغ. وقتی آلوئه‌ورا خشک شد می‌توانید از ریمل مژه یا ابرو استفاده کنید.

منبع: سیب سبز

استفاده از ریمل برای مژه ها مفید است یا مضر؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ